علی مومنی روز پنجشنبه در جمع ورزشکاران پارکور خراسان شمالی با اشاره به اقبال نیروهای مسلح ناجا و مرزبانی برای استفاده از ورزش پارکور اظهار داشت: این رشته از جایگاه و رشد خوبی در بین نیروهای مسلح برخوردار است و تیم کشورمان امسال در مسابقات پلیس مسکو حضور می یابد.

 وی با اشاره به فعال شدن رشته پارکور در تمامی شهرهای کشور، افزود: این رشته با وجود نداشتن ساختار خاص به سرعت مسیر رشد را طی کرده و با توجه به اینکه نیاز به تجهیزات و امکانات خاص و هزینه بالایی ندارد، استقبال از این رشته به ویژه در بین جوانان بسیار بالا است.

حضور آزمایشی پارکورکاران ایران در المپیک ۲۰۲۰

مومنی از حضور آزمایشی ورزشکاران رشته پارکور در المپیک ۲۰۲۰ خبر داد و گفت: حمایت از ورزشکاران این رشته در استان های مختلف کشور می تواند شانس خوبی را برای کسب نشان های رنگین در این المپیک ایجاد کند.

وی از ایران به عنوان قدرتمندترین کشور آسیا در پارکور یاد کرد و افزود: بر این اساس برنامه ریزی لازم برای آوردن فدراسیون آسیا و یا کنفدراسیون غرب آسیا به ایران صورت گرفته است.

رئیس شاخه پارکور فدراسیون ژیمناستیک با اشاره به علاقه مندی بسیار بانوان به این رشته، یادآور شد: در حال حاضر بانوان زیادی در سطح کشور به صورت مربی و ورزشکار در این رشته فعالیت دارند و این رشته در میان این قشر به سرعت رشد پیدا کرده است.

وی از انجام صحبت های مقدماتی برای امضای تفاهم نامه با آموزش و پرورش برای گسترش این رشته در بین دانش آموزان خبر داد و گفت: تمرکز و دقت، اعتماد به نفس بالا، نهادینه شدن تمامی کلیدهای آمادگی جسمانی در آن و مهیج بودن از مهمترین ویژگی های ورزشکاران این رشته است که باعث شده علاقه مندان بسیاری به آن روی آورند.

مومنی، پارکور را رشته ای مکمل دانست و اظهار داشت: هم اینک ورزشکاران بسیاری در رشته های رزمی علاقه مند به آموزش این رشته هستند تا هیجان این رشته را در رشته های رزمی نیز داشته باشند.

وی با بیان اینکه پارکور رشته امدادگر در هلال احمر و آتش نشانی و دیگر نهادهای امدادی است، خاطرنشان کرد: آسیب دیدگی در این رشته بسیار کم است و اگر هم در گذشته وجود داشت به دلیل نبود علم و تجربه رخ داده است.

وی با اشاره به وجود ورزشکاران بسیار و توانمند در خراسان شمالی، گفت: خراسان شمالی می تواند به عنوان الگویی در این ورزش در بین سایر استان ها معرفی شود.

نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، راز و جرگلان و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ظرفیت های توسعه ورزش در خراسان شمالی را غنی خواند و اظهار داشت: ورزشکاران این استان در بسیاری رشته ها مقام های بسیار زیاد ملی و بین المللی دارند.

علی اکبری از پارکور به عنوان رشته ای کاربردی و سودمند یاد کرد که جاذبه های بالایی در توانمندسازی جسمی و روحی افراد دارد و افزود: تلاش می کنیم در سطح ملی و استانی مسئولان را بیشتر با این رشته همراه کنیم.

به گزارش ایرنا در این نشست علی اکبری، نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی به عنوان عضو هیات رئیسه پارکور کشور معرفی شد.

پارکور به معنی عبور از موانع در سریعترین زمان ممکن با استفاده از روان‌ترین، کارآمدترین، کاربردی‌ترین و آسانترین شیوهٔ حرکتی با کمترین انرژی مصرفی بدن از یک مبدأ به مقصد است.

پارکور یک رشته ورزش و سرگرمی بین المللی است که شاید توصیف آن به عنوان هنر حرکت به جلو بدون توجه به موانع، بهترین توصیف برای این ورزش باشد.

ط/۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.