علیرضا علیخانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون ۹۰.۶ درصد قبوض این استان به صورت پیامکی و الکترونیکی برای شهروندان ارسال می شود و این منطقه در شمار پنج استان پیشرو کشور در امر حذف قبوض کاغذی قرار گرفته است.

قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی اظهار داشت: در دوره قبل ۷۵ درصد مشترکان برق این استان با هدف حذف قبوض کاغذی پیامک دریافت کردند که ۲۵ درصد باقی مانده نیز در این دوره حذف شدند.

وی افزود: هم اکنون ۹۵ درصد شماره تلفن همراه مشترکان برای اجرای طرح حذف قبوض کاغذی جمع آوری شده است.

علیخانی با بیان اینکه در دوره آتی نیز پیش بینی شده است که ۹۵ درصد قبوض به صورت پیامکی ارسال شود، گفت: تنها قبوض پنج درصد مشترکان، که در مناطق با آنتن دهی ضعیف تلفن همراه سکونت دارند، یا به علت پیری قادر به پیگیری پیامک ها نیستند، به صورت دستی و کاغذی ارسال می شود.

 قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی با بیان اینکه بحث حذف قبوض کاغذی بسیار با اهمیت است، اظهار داشت: از ابتدای امسال، ارسال قبوض به شیوه پیامکی برای بسیاری از مشترکان استان عملیاتی شده است.

وی افزود: در مهرماه سال جاری باید قبوض کاغذی به شکل کامل حذف شود و مهم ترین اصل در بحث حذف قبوض کاغذی، محیط زیست و حفاظت از درختان و فضای سبز و همچنین جلوگیری از آلودگی های ناشی از چاپ کاغذ است.

علیخانی اظهار داشت: در عین حال چاپ هر یک از قبوض بین ۸۰۰ تا یکهزار و ۲۰۰ ریال هزینه دربردارد که با حذف قبوض کاغذی، این مبلغ صرفه جویی شده و در ابعاد ملی رقم های کلانی را می توان ذخیره و صرف اجرای پروژه‌های با اهمیت کرد.

قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: در تفاهم‌نامه‌ای با شرکت مخابرات ایران، ارسال پیامک به مشترکان تا زمان اطمینان از دریافت آن ادامه می یابد و به این ترتیب هیچ نگرانی بابت دریافت نشدن قبض توسط مشترکان وجود نخواهد داشت.

سرانه مصرف برق استان پایین‌تر از کشور  

وی با بیان اینکه سرانه مصرف برق استان از کشور پایین تر است، گفت: مصرف برق در این استان حدود نصف میانگین کشوری آن است که دلیل آن کوهستانی بودن منطقه، فرهنگ سازی در راستای کاهش مصرف، پایین بودن درآمد خانوارها و استفاده کمتر از لوازم خانگی برقی است.

علیخانی متوسط مصرف برق در کشور را ۳۰۰ کیلووات و در خراسان شمالی را ۱۳۰ کیلووات عنوان کرد.

قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: علیرغم افزایش دما در یک ماه گذشته، با مدیریت اصولی و صرفه جویی شهروندان، طرح خاموشی برق در استان اعمال نشد.

علیخانی اظهار داشت: علیرغم اینکه در گرمترین روزهای سال به سرمی بریم با اقدامات پیشگیرانه توانستیم اوج بار مصرف را حفظ کرده و هیچ گونه خاموشی به هیچ نقطه‌ استان تحمیل نکنیم.

شرکت برق خراسان شمالی ۳۵۳ هزار و ۶۹۸ مشترک دارد که از این تعداد ۸۴ درصد مشترکان بخش خانگی، ۴ درصد ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان، یک درصد کشاورزی، کمتر از یک درصد صنعتی و ۱۰ درصد سایر مصارف است.

۳۰۰۷/۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.