به گزارش ایرنا،  علی بیگ زاده روز شنبه به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار، در بازدید از دفتر  ایرنا اظهار داشت: شرایط کنونی کشور، خاص و ویژه است و دشمن تلاش دارد تا یاس و ناامیدی در جامعه ایجاد کند از این رو رسانه‌ها باید تلاش کنند تا با تبیین خدمات و اقدامات دولت، امید در جامعه افزایش یابد.  

وی افزود: خبرنگاران و رسانه‌ها در آگاهی رسانی به افکار عمومی، نقش خطیری دارند و البته در این زمینه، ایرنا،  وظیفه بسیار سنگین برعهده دارد.

بیگ زاده با اشاره به تلاش های استاندار خراسان شمالی برای توسعه این استان گفت: با تلاش استاندار، شاهد حضور کاروان دولت تدبیر و امید در استان بودیم و البته در شرایط کنونی، حضور مقامات ارشد کشور، زمینه ساز شتاب بخشیدن به توسعه استان است.

وی با بیان اینکه در سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان،  ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تفاهم نامه منعقد شد گفت: ابلاغ و تخصیص یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار سفر رئیس جمهوری به استان، از دستاوردهای حضور مقام دوم کشور در این استان است.

سرپرست معاونت هماهنگی توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: در زمان مدیریت استاندار فعلی، ۵۰ نفر مقامات ملی در استان حضور یافته اند و این حضورها ظرفیتی برای شتاب بخشیدن به توسعه و رشد استان است.  

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی هم در این دیدار با اشاره به وابسته بودن اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی گفت: درآمدی که متکی به نفت باشد، پایه های محکمی ندارد بر این اساس باید تلاش کنیم تا مقاوم سازی اقتصاد و  خارج شدن از تکیه به درآمد نفت، خود را تاثیرپذیری در برابر تکانه ها و لرزش ها در عرصه بین الملل مصون سازیم.  

رضا رجب زاده اظهار داشت: برای پویایی اقتصاد، باید ظرفیت های داخل را شناسایی و آن را تقویت کنیم.  

وی با اشاره به فضای رسانه ای  علیه دولت گفت: با وجود محدودیت ها، دولت قدم های خوبی را برای توسعه جامعه برداشته و در این استان هم کارهای خوبی انجام شده است که تبیین و انعکاس آن سبب افزایش امید در میان مردم می شود.  

وی با اشاره به اینکه نشر اخبار ناامید کننده، سبب متضرر شدن مردم می شود گفت: مردم، نباید آماج اخبار ناامیدکننده باشند و در این زمینه، ایرنا باید تلاش کند تا اقداماتی که در نظام اسلامی برای توسعه و آبادانی انجام شده، به بهترین شیوه، انعکاس داده شود.  

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: دولت، در حاکم شدن شرایط اقتصادی کنون، مقصر نبوده و نباید علت مشکلات را، دولت دانست.

۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.