به گزارش ایرنا سید اصغر مطهری روز پنجشنبه در بازدید از دفتر ایرنا، اظهار داشت: برای صیانت از مواهب الهی، همه باید دغدغه محیط زیست داشته باشند و البته در حرف و صحبت این امر مطرح می شود اما این دغدغه ها عملیاتی نمی شود.

وی افزود: بسیاری از دغدغه ها، در حد رای، نظر و عقیده باقی می ماند و این یک آسیب و لطمه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: مدیریت پسماند، یکی از دغدغه های زیست محیطی است و این نگرانی باید از مرحله تولید زباله در خانه، مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: اهداف در کاهش میزان تولید زباله باید با تغییر در رفتار و رویکردهای فردی در خانواده و جامعه محقق شود و تا زمانی که  رفتارهای فردی، با برنامه های مسئولان همراه نشود، نمی توان نتیجه اثربخش گرفت.

مطهری گفت: یکی دیگر از دغدغه های زیست محیطی، مدیریت مصرف آب در بخش های مختلف است و در این باره هم باید اصلاح و مدیریت در رفتار و فعل شخصی صورت گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این باره، رسانه ها نقش موثر و مهم در فرهنگ سازی و همراه کردن مردم دارند و تلاش داریم تا از این ظرفیت در استان استفاه کنیم.

در خراسان شمالی ۶۵ گونه پستاندار از ۱۹۷ گونه موجود در کشور زیست دارد و ۱۴۱ گونه پرنده از ۵۳۲ گونه موجود در کشور، ۶۸ خزنده از ۲۲۸ گونه موجود کشور، چهار گونه خزنده دوزیست از ۲۰ گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع ۱۶۰ گونه آبزی موجود در کشور زیست می کنند که برخی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، کبک دری و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را که محل زیست پلنگ ها می باشد، با گستره ۱۹۴ هزار و ۱۴۱ هکتار مدیریت می کند.

۷۱۸۵/‌ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.