مسئول تغذیه مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: استعمال دخانیات تاثیر نامطلوب و مخربی بر سلامت ارگان‌ها می‌گذارد که آگاهی از اصول صحیح تغذیه ای در پیشگیری از موارد تهدیدکننده سلامت ضروری است.

شهلا جودت در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه خراسان شمالی، افزود: اعتیاد به مواد مخدر می‌تواند تهدید کننده سلامت باشد و در وضعیت تغذیه فرد اثرات نامطلوبی بگذارد.

وی با تأکید بر آگاهی از اصول صحیح تغذیه ای به منظور حفظ سلامت بدن، عنوان کرد: تنظیم تعادل اجابت مزاج و پیشگیری از یبوست عامل مهمی در حفظ سلامت و کارکرد دستگاه گوارش است و مصرف مواد غذایی حاوی فیبر کافی نظیر میوه‌ها و سبزی‌های تازه به این افراد توصیه می‌شود.

وی تصریح کرد: استفاده از گروه اصلی نان و غلات، شیر و لبنیات، گوشت و تخم مرغ، حبوبات و مغزها و سبزیجات و میوه ها به میزان کافی و متعادل در روز ضروری است.

وی تاکید کرد: برای رفع کم اشتهایی تعداد وعده های غذایی را افزایش و حجم غذا را کاهش دهید تا به تدریج اشتهای کافی برای صرف غذا پیدا کنید.

وی اظهار کرد: وعده های غذایی نامنظم یا حذف میان وعده سبب افزایش نیاز فرد دارای اعتیاد به مواد مخدر شده و خطر اعتیاد مجدد را افزایش می‌دهد و برای بهبود اختلالات تغذیه‌ای باید تغییرات فرد کنترل و پیگیری شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.