حجت الاسلام عظیم آسوده یدکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال های گذشته برای پنج هزار و 344 رقبه سند صادر شده اما، مابقی رقبات به دلایل مختلف هنوز فاقد سند هستند.
وی افزود: از مجموع رقبات دارای سند 456 رقبه در سال گذشته و 44 رقبه امسال سنددار شده اند.
حجت الاسلام آسوده به دلایل سنددار نشدن برخی رقبات اشاره کرد و گفت: برخی از این موقوفات از قبیل کتاب، درخت، سهم آب، سهام و ... به دلایل ارزش معنوی که دارند و جزو اموال غیرمنقول محسوب می شوند امکان سنددارشدن ندارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی سهمیه امسال سازمان برای سنددار کردن موقوفات را هزار مورد اعلام کرد و اظهار داشت: بر اساس برنامه زمان بندی شده می بایست امسال تمامی رقبات سند دار می شدند ولی به دلایلی از قبیل روند ثبتی طولانی موقوفات این اقدام برای امسال قابل انجام نیست.
وی افزود: با این وجود بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته باید تمامی موقوفات استان تا دو سال آینده سنددار شوند تا بتوان نسبت به احیا و سرمایه گذاری در آنها اقدام کرد.
وی با اشاره به اینکه اخذ سند برای موقوفات در چند سال اخیر به صورت جدی در حال انجام است، اظهار داشت: با وجود این، ادارات ثبت اسناد با توجه به حجم کاری فقط به ترتیب اولویت هر سال امکان صدور سند برای تعدادی از موقوفات را دارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی سنددار کردن موقوفات را در جلوگیری از دخل و تصرف های غیرقانونی، حفظ و حراست از آنها و نیز جلوگیری از تعدی به موقوفات بسیار تاثیرگذار خواند.
خراسان شمالی پنج هزار و 637 موقوفه دارد.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.