علی زاهدی نیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مجموع جمعیت بالای 15 سال این استان را با احتساب افرادی که در سال 98 به این سن رسیده اند، 674 هزار و 999 نفر دانست.
وی اظهار داشت: از این تعداد تاکنون 581 هزار و 237 نفر کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده اند که شامل 87 درصد جمعیت واجد شرایط است.
زاهدی نیا افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته برای مابقی جمعیت هدف در سال 98 باید این کارت صادر شود که ادارات ثبت احوال این آمادگی را دارند.
وی گفت: پیش ثبت نام اولیه و اخذ درخواست در ادارات ثبت احوال به صورت کاملا رایگان انجام می شود و فقط 250 هزار ریال برای صدور کارت از افراد اخذ می شود در حالی که در دفاتر پیشخوان سایر هزینه ها نیز توسط افراد باید پرداخت شود.
مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی یادآور شد: این در حالی است که هم اینک کارت ملی هوشمند 6 هزار و 200 نفر نیز آماده شده ولی صاحبان آنها علیرغم اطلاع رسانی انجام گرفته و ارسال سه دوره پیامک به علل مختلف هنوز برای دریافت کارت خود اقدام نکرده اند.
وی افزود: بزودی اطلاعات کارت های ملی قبلی این افراد در سامانه ثبت احوال غیرفعال می شود و اطلاعات افراد در دستگاه های اداری و بانک ها دیگر قابل مشاهده نیست و در صورت عدم دریافت کارت خود باید دوباره درخواست خود را ثبت کنند.
زاهدی نیا در خصوص تاخیر به وجود آمده در تحویل کارت های ملی افرادی که درخواست خود را ثبت کرده اند نیز اظهار داشت: بر اساس برنامه موجود تمام کارت های ملی ثبت نام شده تا پایان خرداد ماه صادر و تحویل صاحبانشان داده می شود.
وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که صدور کارت اولیه برای کسانی که بتازگی وارد 15 سال شده اند و یا کارت آنها مفقود شده در اولویت صدور قرار دارد و در یک هفته صادر می شود.
وی گفت: در حال حاضر بدنه کارت های ملی در داخل کشور تولید می شود تا مدت زمان صدور کارت ملی به حداقل ممکن برسد.
مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی در خصوص کیفیت نامطلوب عکس های این کارت ها نیز اظهار داشت: در ابتدای روند صدور کارت ملی هوشمند کیفیت عکس های گرفته شده توسط عکاسان ضعیف بود ولی اکنون این کیفیت بهبود یافته است.
وی افزود: همچنین با توجه به اینکه عکس با لیزر روی بدنه کارت قرار می گیرد تا حدودی مات و تیره تر می شود ولی این عکس در تراشه الکترونیکی داخل کارت با کیفیت بالا توسط متصدی ارائه خدمات قابل مشاهده است.
خراسان شمالی 860 هزار نفر جمعیت دارد.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.