به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی روز سه شنبه در دومین همایش «گام دوم انقلاب در عصر جدید» که در مصلای حضرت امام (ره) بجنورد برگزار شد، گفت: با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب، زندگی اقشاری از مردم در سختی و تنگناهای اقتصادی و معیشتی اصلا قابل توجیه نیست بنابراین نباید در روند رو به رشد انقلاب از این اقشار غفلت کنیم.
وی افزود: باید برنامه های اقتصادی را به گونه ای تنظیم کنیم که آنهایی که نیازمند زندگی حداقلی هستند را زیر پوشش قرار داده و توانمند سازیم.
حجت الاسلام یعقوبی با تاکید بر اینکه عمق بیانیه گام دوم انقلاب باید برای امت تبیین شود، گفت: رهبری در این بیانیه به همت عالی و متعالی مردمی که انقلاب کردند و جوانانی که از انقلاب و دستاوردهای آن مردانه و جانانه دفاع کردند، اشاره داشتند.
وی افزود: رهبری در این بیانیه چالش ها و آسیب ها را به ما گوشزد کردند تا گرفتار آنها نشویم.
وی با بیان اینکه نباید غفلت از تجربه 40 ساله انقلاب ما را فرا گیرد، گفت: برای برداشتن گام های درست در آینده باید تجربه های گذشته را به درستی بشناسیم و از آنها درس بگیریم.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: باید بر اساس تجربه های 40 ساله تمدن جهانی اسلامی را پایه گذاری کنیم.
وی با تاکید بر حضور گسترده و استفاده از جوانان انقلابی، اظهار داشت: نباید از جریان های انقلابی و شعارهای انقلاب نیز غافل شویم زیرا که برخی می خواهند این شعارها و جریانات را به بهانه های مختلف کمرنگ کنند.
حجت الاسلام یعقوبی، غفلت از ظرفیت های کشور را موجب جری شدن دشمن دانست و گفت: باید اقتصاد را پویا، درونزا، بیرون گرا و خودکفا کرده و در این مسیر بیشتر به ظرفیت های طبیعی و انسانی توجه کنیم.
امام جمعه بجنورد با بیان اینکه هم اینک بسیاری از ظرفیت های طبیعی با غفلت دست اندرکاران بی استفاده مانده، گفت: کشور ما نیروی انسانی مستعد و کارآمد با بنیه عمیق دینی و اسلامی دارد که باید به درستی مورد استفاده قرار گیرند.
وی اظهار داشت: باید این ظرفیت ها و جوانان به درستی کشف و به میدان آورده شده و در ویترین انقلاب به نمایش گذاشته شوند تا دنیا نیز با این گنجینه ها آشنا شود.
فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی نیز در این همایش با بیان اینکه عظمت امروز کشور به واسطه ولایتی است که دل و جان خود را به ایشان سپرده ایم، گفت: پاسداران و بسیجیان که دغدغه پیشبرد انقلاب را دارند همواره در کنار کسب آمادگی رزمی، نیازمند ارتقای توان معنوی، معرفتی و بصیرت هستند.
سردار سیدحسن مرتضوی با اشاره به ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبری، افزود: امروز به شدت نیازمند این هستیم که فهم درست و برداشت دقیق از این منشور داشته باشیم.
وی با تاکید بر تلاش مضاعف برای تحقق اهداف این بیانیه به عنوان یک راهبرد سرنوشت ساز، گفت: باید این منشور را به خوبی در سطوح عملیاتی و تاکتیکی درک کرده و گونه ای برنامه ریزی کنیم که هیچ ظرفیتی در انقلاب و جهان اسلام مورد غفلت واقع نشود.
سردار مرتضوی با بیان اینکه بدون شناخت دقیق و برنامه قوی نمی توان الزامات تحقق تمدن جهانی را پیش برد، اظهار داشت: قرار است این منشور با متمرکز کردن ظرفیت های لازم برای درک و شناخت بیشتر در استان شکل گیرد.
در این همایش که با حضور نماینده ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه پاسداران و جمع زیادی از بسیجیان در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برپا شد از شماری از خانواده شهدای استان تجلیل شد.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.