علی ابراهیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان وام به 206 خانوار عشایری با کارمزد 6 درصد و مدت بازپرداخت پنج ساله داده شد که بدهکار نبودن عشایر به بانک ها و برخورداری آنان از وام برای اولین بار، از جمله شرایط پرداخت به این قشر بود.
وی گفت: همچنین با همکاری عشایر و کمیته امداد، 145 خانوار عشایری به مبلغ 66 میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی و تشکیل پرونده دادند و بسیاری از آنان موفق به دریافت آن شدند.
ابراهیمی با بیان اینکه تعدادی به خاطر نداشتن ضامن موفق به دریافت تسهیلات نشدند افزود: این تسهیلات پنج ساله با کامرزد 6 درصد است که استقبال خوبی از سوی عشایر برای دریافت آن صورت گرفت.
رییس امور عشایری شیروان گفت: تسهیلات پرداخت شده در زمینه دامداری، تامین علوفه، پرواربندی، تامین گوشت قرمز و سایر موارد و مشکلات عشایر شهرستان بوده است.
ابراهیمی افزود: در سال گذشته از محل سامانه کارا، 18 طرح اشتغالزایی برای عشایر این شهرستان به مبلغ 14 میلیارد و 400 میلیون ریال جذب شد که 17 طرح مربوط به دامداری، صنعتی و یک طرح به کشت گیاهان مقاوم به خشکسالی بود.
شهرستان شیروان 2 هزار و 800 خانوار عشایری با جمعیتی حدود 15 هزار نفر دارد که در قالب 9 طایفه 350 هزار راس دام سبک در اختیار دارند.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.