به گزارش ایرنا، آنان که به استانداری خراسان شمالی مراجعه کرده بودند، مدعی شدند برداشت آب از چاه دوبرجه، آب قناتهای شوقان را می بلعد و در صورت باز شدن این چاه که پلمب شده، آنان برای کشاورزی با مشکل روبه رو خواهند شد.
آنها با اشاره به پیگیری های انجام شده برای بازشدن چاه آب دوبرجه، گفتند که این چاه تاکنون دو بار مسدود شده و اکنون اهالی آن روستا پس از سالها، پیگیر باز شدن پلمب آن شده اند.
عضو شورای اسلامی روستای کلاته شوقان در این باره گفت: چاه روستای دوبرجه در اواخر دهه 80 حفر شد و فعالیت آن در مدت کوتاهی، سبب خشکیدن قنات های روستای ما شد.
محمدعلی فراشیانی اظهار داشت: چاه روستای دوبرجه، 210 متر عمق دارد و برداشت از آن قنات های ما را می خشکاند، البته همان سال آغاز فعالیت، با پیگیری های ما چاه خاموش شد.
وی افزود: در سال 93 هم با پیگیری روستای دوبرجه، این چاه دو مرتبه باز و برداشت از آن آغاز شد اما تنها پس از مدت کوتاه یکی دو هفته ای، آب قنات های شوقان تحت تاثیر قرار گرفت.
هادی وحدانی، از کشاورزان روستای کلاته شوقان نیز گفت: اکنون مردم دوبرجه پیگیر هستند تا برداشت آب از این چاه از سرگرفته شود و ما در این خصوص اعتراض خود را به دیوان عدالت اداری نیز منعکس کرده ایم.
وی با اشاره به نگرانی کشاورزان کلاته شوقان در مورد تامین آب کشاورزی، گفت: قرار شده این مشکل در نشستی با حضور نمایندگان 2 روستا و شرکت آب منطقه ای بررسی و در خصوص آن تصمیم گیری شود.
سرپرست شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی در این باره گفت: ماجرای این چاه سابقه چند ساله دارد و مردم کلاته شوقان نگران افت آبدهی و خشکیدن قنات روستای خود هستند.
سیدعقیل مرتضوی اظهار داشت: البته دیوان عدالت اداری، حکم بر بهره برداری از چاه داده و به مردم کلاته شوقان هم حق اعتراض نسبت به این حکم را داده است.
وی اظهار داشت: قرار است با حضور طرف های ماجرا، در این خصوص نشستی در فرمانداری جاجرم برگزار و مشکل پیگیری شود.
شهرستان جاجرم در جنوب غربی استان خراسان شمالی با مساحت 3654 کیلومتر دارای 3 شهر جاجرم، سنخواست و شوقان، 3 بخش، 5 دهستان و 55 آبادی است.
مرکز ملی آمار ایران در سرشماری سال 1395 جمعیت شهرستان جاجرم را 36 هزار و 673 نفر اعلام کرده است.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.