جعفر علی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت، دو مورد شروع به شکار غیرمجاز در شهرستان جاجرم و بجنورد شناسایی شد.
وی افزود: در این زمینه یک نفر در شهرستان جاجرم دستگیر و از او، یک قبضه اسلحه ساچمه زن غیرمجاز کشف شده است.
علی پور گفت: این پرونده برای بررسی بیشتر به مراجع قضایی ارسال شده است.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: برخورد با اقدام به شکار در شهرستان بجنورد، در حد گرفتن تعهد کتبی از فرد متخلف بوده و پرونده قضایی نشده است.
وی اظهار داشت: در شهرستان شیروان هم با کشف مقداری گوشت حیوان وحشی شکار شده یک فرد متخلف دستگیر و پرونده به مراجع قضایی ارسال شد.
علی پور خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از تخلفات احتمالی در تعطیلات نوروزی، نظارت های این اداره کل در عرصه های مختلف تحت مدیریت حفاظت محیط زیست و نیز مناطق آزاد تشدید یافت و البته این نظارت ها پس از تعطیلات نوروز پابرجا است.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی تصریح کرد: محیط بانان و گشت های نظارتی، با هر گونه تخلف بجد برخورد می کنند.
در خراسان شمالی 65 گونه پستاندار از 197 گونه موجود در کشور زیست دارد و 141 گونه پرنده از 532 گونه موجود در کشور، 68 خزنده از 228 گونه موجود کشور ، چهار گونه خزنده دوزیست از 20 گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع 160 گونه آبزی موجود در کشور زیست می کنند که برخی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، کبک دری و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.
اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را که محل زیست پلنگ ها می باشد، با گستره 194 هزار و 141 هکتار مدیریت می کند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.