جواد نظری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به خسارت سه هزار و ۹۹۰ واحد مسکونی استان در جریان سیل نوروز امسال، اظهار داشت: از این تعداد ۲۲۱ واحد شهری و مابقی روستایی است.
وی افزود: بر این اساس به واحدهای خسارت دیده شهری مبلغ ۱۸۱ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود که مبلغ پرداختی به هر واحد ۸۲۰ میلیون ریال است.
نظری گفت: این‌ میزان شامل ۱۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض دولت، ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ساخت مسکن و ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض معیشتی و ۱۵۰ میلیون ریال وام معیشتی است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی مجموع تسهیلات پرداختی به واحدهای خسارت دیده روستایی را نیز 2 هزار و ۶۳۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال برای هر واحد ذکر کرد.
وی گفت: این رقم نیز شامل پرداخت ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض دولت، ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ساخت، ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض معیشتی و ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات معیشتی می شود.
نظری مجموع خسارات برآورد شده از سیل به استان در بخش های مختلف را نیز افزون بر ۶ هزار و ۹۰۰ میلیون ریال اعلام کرد که بیشترین خسارات وارده به واحدهای مسکونی روستایی به دلیل خشتی گلی آنها وارد شده است.
وی گفت: تاکنون در گام اول پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار تملک دارایی به استان برای جبران خسارات سیل در هیات دولت مصوب شده است.
به گزارش ایرنا خسارت های وارده به واحدهای مسکونی استان در جریان سیل بیشتر در روستاهای مانه و سمقان و راز و جرگلان گزارش شده است.
وقوع رانش زمین در شهرستان های بجنورد و شیروان که بتازگی بر اثر بارندگی ها رخ داده، به 618 واحد مسکونی روستایی خسارت وارد کرده است.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.