حبیب یزدان پناه روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بارندگی ها و وقوع سیل در استان گلستان نیز بر کاهش ورود مسافر به خراسان شمالی تاثیر گذاشته است.
وی افزود: جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها و اطلاع رسانی پلیس و ستاد بحران در خصوص خطرات سفر منجر به کاهش سفر شده است.

* گردشگران رزرو اقامتگاه های بوم گردی را لغو کردند
وی با بیان اینکه برخی از رزروهای اقامتگاه های بوم گردی استان به علت شدت بارندگی ها و جاری شدن سیل در ایام نوروز امسال لغو شد، افزود: برخی از تورهای گردشگری نیز به همین علت لغو شده است.
وی با بیان اینکه ضریب اشغال مسافر در هتل ها و اقامتگاه ها کاهش یافته، افزود: شمار زیادی از گردشگران در ورودی ها و خروجی های استان در حسینیه ها، مساجد و امامزاده ها اسکان داده شدند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: در نوروز امسال آمار اشغال تخت هتل ها کاهش یافته است و این در حالی است که آمار اقامتگاهای بومگردی و خانه مسافرهای منطقه در مقایسه با پارسال افزایش داشته است.
وی آمار ورودی مسافران به این استان را یک میلیون و 74 هزار و 187 نفر ذکر کرد و افزود: در این مدت هفت هزار و 227 مسافر در اماکن اقامتی استان سکونت گرفتند که در مقایسه با پارسال هفت درصد کاهش دارد.
وی افزود: همچنین در این مدت 85 هزار و 174 نفر از مراکز تفریحی و تاریخی استان بازدید داشته اند.
تعداد آثار ثبت شده استان در فهرست آثار ملی کشور 621 اثر تاریخی، طبیعی و ناملموس است که 11 اثر نیز ثبت جهانی شده است.
استان خراسان شمالی با داشتن یکهزار و 200 اثر تاریخی شناسایی شده در شمال شرق کشور قرار دارد و هرساله پذیرای میلیون ها مسافر، گردشگر و زائر امام هشتم (ع) عبوری است.
3007/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.