محمد زارعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون ارتباط زمینی سه روستا در بخش مرکزی و 15 روستا در بخش جرگلان با مرکز این شهرستان قطع است.
وی افزود: امدادرسانی در مسیرهای سیل گرفته این مناطق، در مواقع اضطراری تنها با استفاده از لودر و ماشین آلات سنگین قابل انجام است.
بسته بودن راههای روستایی شهرستان راز و جرگلان در حالی گزارش شده که مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی، صبح امروز از باز بودن کلیه محورهای ارتباطی اصلی و فرعی این استان خبر داده بود.

* امدادرسانی هلال احمر کند است
زارعی با بیان اینکه روند امدادرسانی از سوی هلال احمر در مناطق سیلزده این شهرستان با کندی انجام می شود، گفت: حضور نیروهای آموزش ندیده و کم تجربه هلال احمر و کمیته امداد در این مناطق، سبب کندی امدادرسانی و بروز نارضایتی هایی در بین مردم از خدمات رسانی این نهادها شده است.
وی بیشترین نارضایی مردم از کندی خدمات رسانی به این مناطق را نداشتن چادر برای اسکان موقت و توزیع مواد غذایی دانست.

*خسارت هزار و 650 میلیارد ریالی سیل به رازوجرگلان
فرماندار رازو جرگلان گفت: سیل در 2 روز گذشته هزار و 650 میلیارد ریال به بخش های مختلف این شهرستان مرزی خسارت وارد کرده است.
زارعی افزود: حدود 1500 میلیارد ریال از این خسارات به مسکن روستایی، 120 میلیارد ریال به حوزه کشاورزی و دام، 20 میلیارد ریال به حوزه راه و حدود 10 میلیارد ریال به بخش های زیرساختی و آب و برق وارد شده است.
شهرستان 70 هزار نفری راز و جرگلان به مرکزیت شهر راز، در 120 کیلومتری شمال بجنورد، در مجاورت مرز ترکمنستان قرار دارد.
5132/7189
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.