قاسم طالب زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین بازدیدها از موزه مردم شناسی عمارت مفخم بوده است.
وی گفت: با توجه به بارندگی های نوروز امسال و وقوع سیل در مسیر جنگل گلستان و بخش هایی از خراسان شمالی میزان بازدیدها از موزه ها کاهش داشته است.
وی با اشاره به وجود پنج موزه مردم شناسی در شهرستان های بجنورد، جاجرم، فاروج و موزه تاریخ شهر شیروان و قلعه جلال الدین گرمه، ابراز امیدواری کرد: در روزهای باقی مانده از نوروز امسال وضعیت بازدید از موزه ها بهبود یابد.
طالب زاده اظهار داشت: امسال موزه باستان شناسی عمارت مفخم بجنورد به دلیل آسیب های سازه ای وارد آمده در زلزله و احتمال بروز خطرات تعطیل بود و مجوز لازم برای راه اندازی و بازدید در ایام عید نوروز را دریافت نکرد.
طالب زاده با اشاره به نگهداری 6 هزار شی تاریخی در این موزه، گفت: هم اینک افزون بر یک میلیارد ریال اعتبار برای مطالعه و اجرای این پروزه در سازمان پیش بینی شده که 600 میلیون ریال آن فقط برای اجرا است.
وی افزود: با پایان یافتن مطالعات اجرای این پروژه در صورتی که نیاز به اعتبارات بیشتر برای اجرا باشد بودجه لازم تخصیص می یابد.
مسئول موزه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی یادآور شد: در حال حاضر بخش آیینه خانه عمارت مفخم نیز در اثر زلزله سال گذشته آسیب هایی دیده که نیازمند تامین اعتبار به منظور بازسازی است.
به گزارش ایرنا؛ در طول پنج روز از تعطیلات نوروزی افزون بر ۵۴۵ هزار و ۲۰۶ نفر از مبادی مختلف وارد استان شدند.
همچنین ۱۴۸ هزار و ۲۳۹ دستگاه وسیله نقلیه نیز در این ایام از ۲۸ اسفندماه ۹۷ تا دوم فروردین ماه امسال وارد استان شدند.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.