کوروش خسرویار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برگزاری این مسابقات در تقویم فدراسیون جهانی کوراش گنجانده شده بود تا کشورهای متقاضی، آمادگی خود را برای شرکت در این رقابت اعلام کنند.
وی افزود: پارسال درخواست میزبانی این مسابقات از طریق اداره کل ورزش و جوانان استان به فدراسیون جهانی داده شده و در تقویم فدراسیون نیز لحاظ شده بود.
خسرویار گفت: بر این اساس قرار بود ستادی در این رابطه در استان تشکیل و برای مسابقات آمادگی لازم فراهم شود ولی به دلیل عدم تامین مسائل امنیتی و منابع مالی قرارداد برگزاری این رویداد مهم در استان امضا نشد.
وی اظهار داشت: در حال حاضر نیز تنها رویداد ورزشی که در تقویم فدراسیون جهانی داریم برگزاری اردوی مشترک بین المللی کوراش است که قرار است 20 مردادماه در بجنورد برگزار شود که امیدواریم محقق شود.
دبیر انجمن کوراش کشور گفت: تمام کاری که از عهده هیات استان و انجمن کوراش بر می آمد انجام شد ولی برگزاری این برنامه ها نیازمند همراهی بیشتر مسئولان استان است.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی در این خصوص گفت: تا کنون هیچ نامه ای از سوی فدراسیون مبنی بر لغو برگزاری این مسابقات در استان به ما نرسیده است.
کوروش بهادری گفت: شاید تغییرات مدیریت فدراسیون جودو و کوراش دلیل این امر بوده که پیگیری های لازم در این رابطه صورت می گیرد.
به گزارش ایرنا؛ مسابقات بین المللی کوراش قرار بود در یک میدان و در بخش سنگین ‌وزن به صورت جایزه بزرگ برگزار شود.
در نخستین دوره مسابقات کوراش جوانان آسیا که سال 96 در بجنورد برگزار شد ورزشکارانی از 14 کشور جهان شرکت داشتند.
خراسان شمالی یک هزار و 400 ورزشکار بیمه شده در رشته کوراش و جودو دارد.
این استان به دلیل رواج کشتی بومی باچوخه، یکی از قطب های اصلی ورزش های رزمی کوراش و جودو در کشور محسوب می شود.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.