به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان شمالی مسلم محمدیاران در این مورد گفت: برخی از واحد های صنفی و اماکن تجاری با استفاده از ریسه های نوری و لامپ های پرمصرف و غیر استاندارد برق را هدر می دهند.
وی اظهار داشت: پس از شناسایی مشترکان پرمصرف و ارائه اخطار مکتوب و هشدار جدی به آنان مهلتی برای اصلاح الگوی مصرف به این افراد داده می شود.
یاران گفت: در مهلتی که به مشترکان داده می شود اگر به اخطار توجهی نشود، وفق مقررات، بطور جدی با این گونه افراد برخورد خواهد شد.
این مقام قضایی استان افزود: شایسته است همه رسانه های ارتباط جمعی از جمله صدا و سیما به نحو مقتضی تبعات مصرف بی رویه برق را به تمام مشترکان اطلاع رسانی کنند.
خراسان شمالی 345 هزار مشترک برق دارد که 320 مگاوات برق مصرف می کنند و بر اساس گزارش شرکت توزیع برق خراسان شمالی بیشترین پیک بار مصرفی این استان از آغاز فصل گرما تا اواسط مرداد ماه امسال 239 مگاوات بوده است.
دادستان عمومی و انقلاب بجنورد همچنین در خصوص محتوای تبلیغاتی محیطی پخش شده از مانیتورهای منصوب در شهر نیز گفت: پیش از نصب تابلوها و پخش تبلیغات تلویزیونی، باید محتوا، به تایید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برسد و یا مجوزهای لازم گرفته شود.
وی درخصوص تابلوهای عمود بر شارع نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه تابلوهای مذکور باعث ایجاد خطرات مختلف برای شهروندان می شود و همچنین با توجه به ناپایداری و احتمال ریزش و واژگونی سازه های موقت از جمله بندآویز و داربست های نصب شده در معابر، دستور جمع آوری این سازه ها نیز صادر شده است.
این مقام قضایی هر گونه تبلیغات بر بدنه وسایل نقلیه عمومی اعم از اتوبوس های شهری و تاکسی ها را موکول به اخذ نظر کارشناسی پلیس راهور دانست.
ب/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.