علی اکبر رمضانی روز یکشنبه به مناسبت روز مهندسی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متاسفانه افرادی غیرمتخصص بدون داشتن مهارت و صرف داشتن ملک، زمین و یا توان مالی، وارد عرصه ساخت و ساز شده اند که در این میان، شماری از مسئولان هم مشاهده می شوند.
وی افزود: حفره ها برای ورود افراد غیرمتخصص به ساخت و ساز زیاد است و بعضا افرادی وارد این عرصه می شوند که در صورت بروز مشکلات احتمالی پاسخگو نیستند.
رمضانی با اشاره به نقش مهندسان در توسعه پایدار جامعه اظهار داشت: هر جا از توان تخصصی، دانش و مهارت مهندسان استفاده شده، جامعه رو به رشد و پیشرفت بوده است و هرجا توان تخصصی افراد نادیده گرفته شده، مردم متضرر شده اند.
وی گفت: از مسئولان انتظار می رود به توان مهندسان و متخصصان حوزه ساخت و ساز توجه داشته و از آن استفاده کنند.
وی با بیان اینکه مهندسان، نقش موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند، اظهار داشت: استفاده از توان مهندسان و دانش فنی آنان، می تواند هزینه های اجرای پروژه ها را کاهش داده و کارها را اقتصادی تر کند.
رمضانی تصریح کرد: بخش زیادی از سرمایه های ملی در بخش ساخت و ساز مصرف می شود و استفاده از توان و مهارت مهندسان از اتلاف این سرمایه ها جلوگیری می کند.
وی افزود: با ارتقای کیفیت ساخت و ساز، رعایت مقررات ملی ساختمان و افزایش عمر ساختمان، می توان از سرمایه های ملی صیانت کرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی اظهار داشت: اکنون بیش از چهار هزار مهندس عضو این سازمان هستند که این رقم، معادل بیش از نیم درصد جمعیت استان است.
اکنون چهار هزار و 10 مهندس در رشته های عمران، معماری، برق، مکانیک، نقشه برداری، شهرسازی و ترافیک عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی هستند.
از این تعداد یکهزار و 622 نفر معادل 40 درصد اعضا، دارای پروانه اشتغال به کار بوده و 40 درصد از اعضا، دانش آموخته رشته عمران هستند.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.