وحید واسطه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مهر امسال 37.5 میلیون مترمکعب آب وارد سدهای استان شده که این رقم پارسال در بازه مزبور 24.5 میلیون مترمکعب بوده است.
وی با بیان اینکه بیشترین ورودی رواناب به سد شیرین دره گزارش شده، گفت: در این مدت 27.5 میلیون مترمکعب آب وارد این سد شده و اکنون 50 میلیون مترمکعب از ظرفیت 65 میلیون مترمکعبی مخزن آن پر شده است.
معاون شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: در سال آبی جاری، هفت میلیون مترمکعب آب سطحی وارد مخزن سد بارزو در شهرستان شیروان شده که حجم آب ذخیره در مخزن آنرا به 7.8 میلیون مترمکعب رسانده است.
واسطه با اشاره به اینکه حجم ذخیره سازی آب در سدهای استان 221 میلیون مترمکعب است، افزود: اکنون سدهای استان در مجموع 64 میلیون مترمکعب آب در مخازن خود ذخیره دارند.
وی اظهار داشت: از ابتدای سال آبی جاری 183.5 میلی متر بارندگی در ایستگاه های آب منطقه ای به ثبت رسیده که این رقم در مدت مشابه پارسال تنها 60 میلی متر بوده است.
وی با بیان اینکه میزان بارندگی در ایستگاه های این شرکت در دوره درازمدت نیز 115 میلی متر بوده است، گفت: بیشترین میزان بارندگی استان در ایستگاه آیرقایه شهرستان راز و جرگلان به میزان 424 میلی متر و کمترین آن در جاجرم به میزان 92 میلی متر ثبت شده است.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: میزان آب ذخیره شده در سدهای استان به نسبت مدت مشابه پارسال نیم درصد کاهش دارد.
خراسان شمالی 6 سد در دست بهره برداری دارد.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.