حسن رضا میربلوکی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: روستاهای فاقد گاز استان شامل قاضی سفلی، کی کی و گودالی سلاخ در بجنورد، برج ذوالفقار در شیروان، چهل دختران در اسفراین، هاور، ارناوه، پست دره و منصور آباد در مانه و سملقان و اسلام آباد و گلمندره در گرمه است.
وی افزود: بعضا این روستاها در محدوده خط انتقال گاز قرار گرفته اند، یکی از روستاها رانشی است، برخی از روستاها کلاته هستند و به صورت فصلی دو تا سه خانوار در آن سکونت می یابند.
وی هزینه گازرسانی به ازای هر خانوار را 120 میلیون ریال عنوان کرد کرد و گفت: هزینه گاز رسانی به این آبادی های باقی مانده بسیار بالاتر از این سرانه است.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: شاخص بهره مندی از گاز در روستاهای این استان 98.5 درصد است که براساس آمارهای موجود از میانگین کشوری بیشتر است.
میربلوکی با بیان اینکه شاخص بهره مندی از گاز در روستاهای کشور 81 درصد است اظهار داشت: ضریب گاز روستایی استان 17.5 درصد بیشتر از میانگین کشوری است.
وی افزود: هم اکنون 737 روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سهمیه اشتراگذاری رایگان برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی برداشته شده است گفت: در سال های گذشته برای کمک به اشتراک پذیری در حوزه گاز محدودیت وجود داشت اما هم اکنون این سقف برداشته شده است.
میربلوکی افزود: در طی چند سال گذشته 20 میلیارد ریال اعتبار برای اشتراک گذاری رایگان 11 هزار و 790 نفر هزینه شد.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه گاز رسانی به دور ترین مناطق استان انجام شد که تعداد خانوارهای زیادی زیر پوشش نهاد های حمایتی قرار داشتند برای اشتراک گذاری مورد حمایت این شرکت قرار گرفتند و هم اکنون هیچ محدودیتی برای گازرسانی به این خانوار ها نداریم.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آن در روستاها سکونت دارند.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.