بهزاد بهلولی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، لایروبی و ساماندهی رودخانه ها را از موضوعات مهم در افزایش آبدهی و کاهش اثرات مخرب سیلاب ها دانست.
وی اظهار داشت: همچنین هشت کیلومتر از مسیل ها و رودخانه های این شهرستان دیواره سازی شد که نقشی اساسی در جلوگیری از تخریب گری سیلاب ها داشته است.
بهلولی افزود: با توجه به وقوع سیلاب‌های متناوب در این منطقه، مدیریت لایروبی رودخانه‌ها و نهرهای کشاورزی امری ضروری است که تاکنون توجه زیادی به آن شده است.
وی به دستاوردهای انقلاب در بخش سدسازی شیروان نیز اشاره و تصریح کرد: در چهل سال انقلاب 3 سد بارزو، گلیل و شورک به حجم 101 میلیون متر مکعب در این شهرستان ساخته شد.
بهلولی با بیان اینکه قبل از انقلاب این شهرستان فاقد سد بود، افزود: بارزو، بزرگترین سد شهرستان با حجم مخزن 92 میلیون مترمکعب و توان تنظیم سالانه 44 میلیون مترمکعب دارد.
وی گفت: طول شبکه آبیاری و زهکشی سد بارزو 78 کیلومتر است که برای بهبود و توسعه اراضی کشاورزی در سطح پنج هزار و 713 هکتار طراحی شده است.
وی گفت: حجم مخزن سد گلیل نیز سه میلیون مترمکعب با توان تنظیم سالانه 2.76 میلیون مترمکعب و سد شورک با حجم مخزن 6.5 میلیون مترمکعب و توان تنظیم سالانه 7.3 میلیون متر مکعب است.
بهلولی، عمده طرح های اجرا شده حوزه منابع آب شیروان را مربوط به دوران پس از انقلاب دانست و افزود: آبرسانی به شهر شیروان مشتمل بر 11.8 کیلومتر خط انتقال و ظرفیت 526 لیتر در ثانیه، ساخت 2 ایستگاه پمپاژ با 9 پمپ، اجرای 3 شبکه آبیاری به منظور بهبود و توسعه اراضی کشاورزی به مساحت 7.483 هکتار از جمله اقدامات این حوزه است.
90 درصد آب تولیدی شهرستان شیروان در بخش کشاورزی، 6 درصد در بخش آشامیدنی و چهار درصد در بخش صنعت مصرف می شود.
7186/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.