ابوالفضل محبان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دلیل برف و کولاک، 716 دستگاه خودرو در جاده ها دچار مشکل شده بودند که توسط این جمعیت امدادرسانی شدند.
وی افزود: در این مدت 187 نفر مسافر در 13 مرکز به صورت اضطراری اسکان داده شده و 142 تخته پتو و 15 بسته اقلام غذایی میان آنان توزیع شد.
به گفته محبان، 46 تیم عملیاتی و 168 نفر نیروی امدادی در این عملیات مشارکت داشته اند و 44 دستگاه خودروی کمکدار به کار گرفته شده است.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امدادرسانی ها در شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین، گرمه، فاروج و مانه و سملقان انجام شده است.
وی با بیان اینکه بیشترین حجم عملیات در شهرستان بجنورد بوده است گفت: در دو روز گذشته، یکهزار و 525 نفر مسافر در جاده ها توسط امدادگران جمعیت هلال احمر امدادرسانی شدند.
وی گفت: در این مدت به 575 دستگاه خودرو امدادرسانی شد و 23 نفر در 6 مرکز شهرستان بجنورد اسکان داده شدند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: 20 تیم عملیاتی و 80 نفر با به کارگیری 19 خودروکمکدار در برف و کولاک به مسافران عبوری از شهرستان بجنورد امداد رساندند.
طبق اعلام اداره کل هواشناسی، ورود سامانه ای بارشی به خراسان شمالی از یکشنبه شب موجب افزایش ابر، وزش باد شدید، بارش باران و در پاره ای از نقاط رگبار و بارش برف و در ارتفاعات مه گرفتگی و کولاک برف شده و دمای هوا بین 8 تا 10 درجه کاهش داشت.
این سامانه امروز از استان خارج می شود.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.