به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی این اداره کل، عبدالحسن نوری اظهار داشت: کار جذب و گزینش کادر اداری پذیرفته شده در آزمون استخدامی سال 1396 در مراحل پایانی است و این نیروها تا اوایل سال آینده به کارگیری می شوند.
وی اظهار داشت: در آزمون استخدام سراسری قوه قضاییه برای تکمیل کادر اداری در سال 1396 مجوز جذب 120 نیرو در بخش کادر اداری به دادگستری کل خراسان شمالی، اختصاص داده شد.
وی افزود: در بخش کادر قضایی در حال حاضر 157 نفر مشغول به فعالیت هستند، در حالی که مطابق چارت سازمانی یا تشکیلاتی تعداد 269 نفر برای احراز مشاغل قضایی پیش بینی و در نظر گرفته شده است که به این ترتیب 41 درصد پست های قضایی هم چنان خالی است.
این مقام قضایی همچنین کمبود نیرو در بخش اداری دستگاه قضایی استان را یکی از مهم ترین و جدی ترین مشکلات این بخش توصیف کرد و گفت: مطابق چارت تشکیلاتی باید تعداد یک هزار و 272 کارمند اداری داشته باشیم در حالی که در حال حاضر 460 نیرو در بخش اداری مشغول به کار هستند.
وی با بیان این که با اساس میانگین، فقط 36 درصد از پرسنل اداری پیش بینی شده در چارت سازمانی مشغول به کار هستند، افزود: 64 درصد پست های اداری خالی است.
وی با اشاره به این که در برخی شهرستان های استان وضعیت اشتغال به کار کادر اداری (بر اساس میانگین 36%) متفاوت است، افزود: در برخی از شهرستان های استان، کادر اداری با 17 درصد از ظرفیت نیروهای اداری پیش بینی شده در الگوی چارت ،مشغول به کار است.
این مقام قضایی استان گفت: تلاش می کنیم با جذب نیروی های جدید تا حدودی از فشار کار بر دوش همکاران اداری بکاهیم.
معاون منابع انسانی دادگستری کل استان، موضوع آموزش کارکنان قضایی و اداری را بخش دیگری از فعالیت های معاونت منابع انسانی دادگستری برشمرد.
نوری افزود: در سال جاری تاکنون 154 ساعت آموزشی برای قضات و 512 ساعت آموزشی برای کارمندان اداری برگزار شده است.
ب/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.