محمد امید چهارشنبه شب در حاشیه سفر به شیروان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برنامه های قرارگاه پیشرفت و آبادانی در بحث زیرساخت ها، نرم افزارها و مسائل فرهنگی و غیره است.
وی گفت: توجه به زیر ساخت های روستاها پس از انقلاب در دنیا بی نظیر است و به همین دلیل اکنون مهاجرت از شهرها به روستاها آغاز شده است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور تصریح کرد: دولت یازدهم حرکت خوبی را برای اشتغال و آبادانی روستاها آغاز کرده که این روند تا پایان امسال شتاب می گیرد.
وی گفت: تصمیم بر این است نهادهای دولتی و حاکمیتی که در این زمینه کار می کنند انسجامی به آنان داده شود تا با هم افزایی کار خود را پیش ببرند.
امید در ادامه با بیان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی که چند ماه متوقف شده بود روز سه شنبه هفته جاری 75 هزار میلیارد ریال از این تسهیلات در اختیار بانک ها قرار گرفت تا پرداخت آن دوباره آغاز شود.
وی افزود: هم اکنون کسانیکه طرح های آنان در چهار بانک عامل تصویب شده است می توانند با مراجعه به بانک ها از تسهیلات استفاده کنند و 40 هزار میلیارد ریال دیگر هم تا آخر سال آزاد می شود.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه تاکنون توجه ویژه و مجزا به اشتغال روستاییان نشده بود، افزود: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی 180 هزار میلیارد ریال برای این موضع مصوب شد.
وی گفت: از این میزان 60 هزار میلیارد ریال در روستاهای کشور «کارسازی» شده است که خراسان شمالی جزو چهار استان است که با کیفیت و سرعت خوب کار خود را پیش می برد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور به همراه استاندار خراسان شمالی و شمار دیگری از مسئولان استانی و شهرستانی روز چهارشنبه از ناحیه صنعتی امیرآباد، روستای پالکانلو بخش سرحد و منطقه حفاظت شده گلیل شیروان دیدن کرد.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.