به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی شهرداری بجنورد، روح الله براتیان اظهار داشت: محلی مناسب برای تخلیه نخاله های ساختمانی در جاده لنگر حاشیه کنار گذر شمالی در نظر گرفته شده است اما، برخی حقوق شهروندی را رعایت نمی کنند و نخاله های خود را در معبر عمومی رها می کنند.
وی از رهاسازی نخاله های ساختمانی در معابر عمومی به عنوان یک معضل یاد کرد و افزود: این مساله در خیابان های سطح شهر به علت آلوده کردن محیط زیست شهری، مصداق بارز بزه و تهدید علیه بهداشت عمومی است و سلامت عمومی شهروندان و مردم را به خطر می اندازد.
وی گفت: بر اساس قانون با کسانی که اقدام به تخلیه غیرمجاز نخاله های ساختمانی در حاشیه خیابان‌ها، جاده و اراضی خالی کنند که سلامت و بهداشت عمومی شهروندان را به خطر بیندازند شناسایی و برخورد جدی خواهد شد.
شهردار بجنورد اظهار داشت: براساس ماده 16و ماده 20 قانون مدیریت پسماند، متخلفین به رهاسازی نخاله ساختمانی محکوم به جزای نقدی و توقیف خودرو تا یک هفته و براساس ماده 688 قانون مجازات اسلامی چنانچه تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود، محکوم به حبس تا یک سال می شوند.
وی افزود: هم اکنون 350 خودروی نیسان و کامیون مجوز تردد تخلیه نخاله های ساختمانی از شهرداری دریافت کرده اند.
شهردار بجنورد با بیان اینکه تخلف تخلیه غیرمجاز نخاله ساختمانی از سوی خودروهایی ویژه حمل نخاله قابل پیگیری است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 90 خودرو به منظور تخلف در این زمینه به مراجع قضایی معرفی شده اند.
بجنورد مرکز استان خراسان شمالی 220 هزار نفر جمعیت دارد.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.