سیدابراهیم علوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح با هدف پایش جمعیت آبزیان و کنترل مواد آلی موجود در آب سد به اجرا درآمد.
وی افزود: در فاز عملیاتی این طرح که در 6 مرحله اجرا شد پس از برداشت 170 کیلوگرم ماهی، کار صید متوقف شد و اکنون مرحله کار مطالعات و ارزیابی طرح آغاز شده است.
صید ماهی از سد شیرین دره یکماه پیش با کسب مجوز از اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی و با هدف کنترل مواد آلی و جلوگیری از تغذیه گرایی این سد آغاز شده بود.
به گزارش ایرنا، در شرایطی که 400 تا 450 لیتر از نیاز روزانه آب شهروندان بجنورد از آب سد شیرین دره تامین می شود، بوی ناخوشایند آب سد به یکی از دغدغه های اهالی مرکز خراسان شمالی تبدیل شده است.
سد شیرین دره واقع در 65 کیلومتری شمال غربی شهر بجنورد، در محدوده شهرستان مانه و سملقان، بزرگترین سد خراسان شمالی است که بر روی رودخانه ای به همین نام، از سرشاخه ‌های رود اترک ساخته شد.
این سد با هدف کنترل و مهار سیلاب‌ها، تأمین آب آشامیدنی مورد نیاز برای شهر بجنورد و روستاهای مسیر خط انتقال، آب مورد نیاز صنایع و تأمین آب لازم برای بهبود و توسعه کشاورزی زمین‌های پایین دست ساخته شده است.
عملیات ساخت این سد در مهرماه سال 75 آغاز شد و در فروردین سال 1384 به بهره برداری رسید.
ب/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.