سعید رحمانی فضلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش از انقلاب تنها 2 دبیرستان در روستاهای شهرستان وجود داشت در حالیکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی 12 هنرستان فنی و کاردانش، هشت دبیرستان شبانه روزی، چهار مدرسه نمونه دولتی و 9 دبیرستان در سطح روستاها تاسیس شده است.
وی همچنین افزود: پس از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی تعداد معلمان با تحصیلات پایین در آموزش و پرورش شیروان رو به کاهش است و به تبع آن تعداد معلمان با تحصیلات دانشگاهی و آکادمیک رو به افزایش گذاشته است.
مدیر آموزش و پرورش شیروان گفت: در سال 57، تعداد معلمان زیر دیپلم در این شهرستان 308 نفر، دیپلم هزار و 280 نفر، فوق دیپلم 885 نفر، لیسانس 112 نفر، فوقق لیسانس 5 نفر و دکترا صفر بوده است که هم اکنون تعداد معلمان زیر دیپلم 69 نفر، دیپلم 257 نفر، فوق دیپلم 228 نفر، لیسانس هزار و 484 نفر، فوق لیسانس 547 نفر و دکتری 5 نفر هستند.
رحمانی فضلی با اشاره به اینکه مشارکت در جشنواره، المپیادها و کسب رتبه استانی و کشوری این شهرستان در سال 57، 20 درصد و هم اکنون 80 درصد است افزود: همچنین جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل قبل از انقلاب 20 درصد و در سال 97، 100 درصد شده است.
وی گفت: پوشش تحصیلی دانش آموزان این شهرستان در قبل از انقلاب 30 درصد و هم اکنون 95 درصد شده، آمار قبولی در کنکور سراسری آن موقع 10 درصد و در حال حاضر بیش از 80 درصد است.
مدیر آموزش و پرورش شیروان گفت: افتخار آفرینی هنرجویان در جشنواره ها هم 50 درصد رشد داشته است.
وی افزود: در بخش احداث سالن های ورزشی این حوزه تعداد هشت سالن چند منظوره، 2 سالن اختصاصی و یک زمین چمن طبیعی احداث شده است که ساخت تمامی این سالن ها بعد از انقلاب بوده است.
وی گفت: هم اکنون هم یک استخر دانش آموزی در دست احداث است.
هم اکنون 28 هزار دانش آموز در 421 آموزشگاه شهری و روستایی زیر نظر سه هزار فرهنگی تحصیل می کنند.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.