مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مسیر گردنه امین الله به علت کولاک برف بسته شده بود که با کمک عوامل راهداری و پلیس راه بازگشایی شد و اکنون ترافیک روان در این محور برقرار است.
علی اصغر بدیعی مقدم افزود: عوامل راهداری نسبت به نمک پاشی محور اقدام کرده و اکنون رفت و آمد خودروها در آن در جریان است.
وی افزود: به علت لغزنده بودن جاده و البته نداشتن زنجیر چرخ برخی خودروها، شماری از رانندگان و مسافران در این مسیر دچار مشکل شده بودند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی هم گفت: مسافران یک اتوبوس گذری که به علت مسدود بودن محور مزبور در یکی از مساجد بجنورد اسکان یافته بودند، به سفر خود ادامه دادند.
ابوالفضل محبان اظهار داشت: یک مرکز اضطراری در شهرک شاهد بجنورد همچنان فعال است تا مسافران در صورت بروز مشکل احتمالی اسکان داده شوند.

* گردنه تخته باغلق راز و جرگلان هم بازگشایی شد
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: با تلاش راهداران و پلیس راه استان، جمعه شب علاوه بر محور گردنه امین الله در غرب بجنورد، محور تخته باغلق در مسیر راز و جرگلان بازگشایی و تردد در آن جریان یافت.
سرهنگ علیرضا حسین زاده جمعه شب به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با این وجود تردد در محورهای گردنه امین الله تا مملجه و محور تخته باغلق تنگه ترکمن راز و جرگلان تنها با زنجیر چرخ امکانپذیر است.
وی با اشاره به ممنوعیت تردد کشنده و کامیون در این 2 محور که از ابتدای امشب صورت گرفته بود، افزود: در حال حاضر این ممنوعیت نیز برداشته شده است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر در بیشتر محورها از جمله بجنورد، اسفراین، آشخانه و راز و جرگلان و دشت، بارش پراکنده برف ادامه دارد و جاده ها لغزنده است.
سرهنگ حسین زاده گفت: در مابقی محورها مشکل خاصی نداریم و جاده ها باز و ترافیک روان است.
به گزارش ایرنا، با ورود سامانه ای بارشی به خراسان شمالی از روز پنجشنبه، وزش باد شدید و بارش باران این استان را فراگرفت که به تدریج از روز جمعه این بارش ها به صورت برف در ارتفاعات و نقاط کوهستانی کولاک برف و مه پدیدار شد که تا شنبه شب ادامه می یابد.
اداره کل هواشناسی خراسان شمالی کاهش تا 14 درجه ای دمای هوای این استان را در اوایل هفته آینده پیش بینی کرده است.
7185/5132/ط
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.