به گزارش ایرنا علی قربانی شنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: اختصاص یک درصد درآمد بانک ها و شرکت های دولتی و موسسات انتفاعی وابسته به دولت به آموزش و پرورش از اقداماتی است که می تواند منجر به ایجاد درآمد پایدار برای نظام آموزشی شود.
نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس افزود: امسال 12 هزار میلیارد ریال بودجه شرکت ها و بانک های دولتی است که با رشدی 50 درصدی رو به رو است.
وی گفت: در بند دیگر از طرح های مزبور، قرار است سالانه دست کم 15 درصد از بودجه عمومی کشور به وزارت آموزش و پرورش تعلق گیرد که این امر هم در صورت تصویب می تواند به عنوان اقدامات زیربنایی و پایدار، به حل مشکلات مالی آموزش و پرورش کمک کند.
رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس، با اشاره به رویکرد استاندار خراسان شمالی مبنی بر اثربخش بودن نشست ها، گفت: بدون شک نشست ها و کارها، باید منجر به خروجی مناسب شود.

*انتقاد از اجرایی نشدن مصوبه ها
استاندار خراسان شمالی هم در این نشست از اجرایی نشدن مصوبات شورای آموزش و پرورش انتقاد کرد و گفت: باید با استفاده از تمام ظرفیت های این شورا، نسبت به شناسایی مشکلات این حوزه اقدام و با اولویت بندی مناسب، برای حل آن اقدام شود.
محمدعلی شجاعی اظهار داشت: این شورا، برآیندی از دانش و علم اعضا است اما دانش و تجربه وقتی به درد می خورد که خروجی برای مردم داشته باشد. صرف دانستن ها، به کار دانش آموز و والدین نمی آید.
وی بر ضرورت برچیدن بخاری های نفتی از مدارس استان تاکید کرد و گفت: مهلت یک ماهه تعیین شده برای برچیده شدن بخاری های نفتی از کلاس های درس، تمدید نمی شود و باید در این مدت زمان، کار عملی شده باشد.

* دارالفنون، مدارس را پس نمی دهد
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به اجرایی نشدن مصوبات پیشین، مبنی بر بازپس گیری ساختمان دانشکده دارالفنون گفت: دانشگاه کوثر قرار بود اجاره ساختمان را پرداخت کند اما تا کنون اجاره ای هم پرداخت نشده است.
عبدالله رحیمی اظهار داشت: مقرر شده بود که دانشگاه کوثر در چند قسط، اجاره ملک را بپردازد اما تا کنون چنین نکرده است.

* سرانه فضای نمازخانه ای پایین است
معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی هم با اشاره به پایین بودن سرانه فضای نمازخانه ای در مدارس استان، گفت: اکنون نماز جماعت در قریب به اتفاق مدارس استان اقامه می شود.
علی شورزاده اظهار داشت: البته اقامه نماز جماعت یکهزار و 300 مدرسه استان در سامانه مربوط به ثبت رسیده است.

* آغاز برچیدن بخاری نفتی
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی هم با اشاره به اینکه 500 دستگاه بخاری هرمتیک وارد استان شده که جایگزین بخاری های نفتی می شود، گفت: برای سرعت دادن به کارها، شمار گروه های نصاب افزایش یافته است.
امین فلاح اظهار داشت: اکنون 60 درصد از کلاس های درس دارای سامانه گرمایش استاندارد است و 22 درصد از کلاس ها با بخاری گازی و 18 درصد با بخاری های نفتی کاربراتوری گرم می شود.

* مدارس راز و جرگلان نیمی از بخاری های نفتی استان را دارد
مدیر آموزش و پرورش راز و جرگلان گفت: نیمی از بخاری های نفتی کلاس های درس استان مربوط به این شهرستان مرزی است.
محمدمهدی محمدی اظهار داشت: با توجه به مقاومت برخی مدیران مدارس برای گازکشی به آموزشگاه ها، کار برچیدن بخاری نفتی و جایگزین کردن بخاری هرمتیک در مهلت تعیین شده، کار سختی به نظر می رسد.
به گزارش ایرنا، این اظهار نظر با واکنش استاندار خراسان شمالی روبه رو شد که بار دیگر بر برچیدن بخاری ها در مهلت تعیین شده تاکید کرد.
استاندار خراسان شمالی 13 دیماه در سفر به شهرستان فاروج، مهلتی یک ماهه برای برچیدن بخاری های نفتی از 1200 کلاس درس استان و جایگزینی آن با بخاری های استاندارد تعیین کرده بود.
165 هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از 2 هزار باب آموزشگاه مشغول به تحصیل هستند.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.