به گزارش ایرنا محمدعلی شجاعی، روز شنبه در دهمین جلسه شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی اظهار داشت: دولت تلاش دارد تا شرایط و زیرساخت های لازم برای حضور بخش خصوصی را در محیطی امن آماده کند.
وی افزود: اگر در چند سال اخیر منویات رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و برنامه های دولت در مورد اشتغالزایی تحقق یافته، با استفاده از توان بخش خصوصی بوده است.
وی از نبود نگاه همراه با بخش خصوصی در خراسان شمالی اظهار تاسف کرد و افزود: یک نگاه به آمار و شواهد، ما را به این نتیجه می رساند که اصولا بخش خصوصی در استان حضور ندارد.
وی تاکید کرد: سرمایه گذاری که به دنبال تولید و اشتغال است، سرمایه خود را به جایی می برد که دغدغه ای برای فعالیت او نباشد، اما این اتفاق در استان نیفتاده است.

* پیگیری نشدن مصوبات، رسم بد استان
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: پیگیری نشدن مصوبات، رسم بد دیگری است که در این استان بیش از بقیه استان ها دیده می شود.
شجاعی افزود: برخی گمان می کنند که پیگیری مصوبات تنها نامه نوشتن و مکاتبه است، حال آنکه چنین نیست و اگر مصوبات نشست ها و کارگروه ها در حد وعده بماند، بی اعتمادی به وجود خواهد آورد.
وی با انتقاد از پیگیری نشدن درست مصوبات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، بر لزوم کارشناسی شدن مصوبات تاکید کرد و افزود: برای اجرای مصوبات باید سماجت و پیگیری صورت گیرد تا به خروجی مناسب برسیم و مصوبات در زمان مشخص اجرایی شود.

* بساط تحصن های صنفی باید برچیده شود
استاندار خراسان شمالی خطاب به اعضای اتاق اصناف استان گفت: بساط تحصن باید از این استان برچیده شود.
شجاعی افزود: ما می خواهیم چراغ های بیشتری در بازار استان روشن شود و بر این اساس اگر مشکلات صنوف از مجرای اتحادیه و اتاق اصناف مطرح شود، ما هم برای رفع آن پیگیری می کنیم.
وی ادامه داد: ما تا جایی که توان داریم برای حل مشکلات حوزه های مختلف تلاش خواهیم کرد اما یقینا در خیابان نشستن فایده ای ندارد و به حل مشکل کمک نمی کند.
استاندار خراسان شمالی گفت: وقتی دادستان کل کشور حکمی در مورد «اسنپ» می دهد، اتحادیه وظیفه دارد خواسته صنف را پیگیری کرده و ما هم برای حل مشکل جلساتی را با مدیران مربوطه برگزار کنیم.
شجاعی افزود: اینکه عده ای در خیابان نشسته و بعد فیلم آنرا از تلویزیون های بیگانه به نمایش بگذارند، به معنی آن است که ولو ناخواسته، در مسیر بیگانگان حرکت کرده اند و ما نمی توانیم در کنار آنها باشیم.

* مدیران بانکها نگاه خود را تغییر دهند
شجاعی گفت: بانک رکن اصلی سرمایه گذاری در کشور و در حکم چرخی است که هم نگاه می دارد و هم پیش می برد اما مشکلاتی در این مورد وجود دارد که در استان ما این مشکلات بیشتر است.
استاندار خراسان شمالی افزود: لازم است مدیران بانک ها نگاه خود را تغییر داده و در سقف اختیارات خود تجدید نظر و نقش خود را ایفا کنند.
وی تاکید کرد: اگر بانکی ما را معطل کرده و همکاری لازم را در چهارچوب قوانین نداشته باشد، نمی تواند در استان بماند.
وی تصریح کرد: نمی گوییم کار فرابخشی انجام دهید بلکه می گوییم با همین قوانین و مقررات هم می شود بهتر عمل کرد.
وی بیان کرد: چرا عملکرد مدیرعامل فلان بانک ما باید با عملکرد مدیرعامل همان بانک در دیگر استان ها فرق داشته باشد؟ در حالی که مردم همان مردم، بازار و کاسب و شرایط هم همان است اما رتبه ما 24 و رتبه دیگران اول و دوم است.

* بانکهای خصوصی باید منابع و مصارف خود را اعلام کنند
شجاعی افزود: بانک های خصوصی باید اطلاعات منابع و مصارف خود را اعلام کنند و صرف خصوصی بودن توجیه گر این نیست که اطلاعات خود را در اختیار استان نگذارند.
وی افزود: با بانک های خصوصی استان اتمام حجت شده و اگر اطلاعاتی که می خواهیم ارائه ندهند، همان بهتر که در استان نباشند.
ب/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.