اسماعیل نجار روز چهارشنبه در حاشیه کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران خراسان شمالی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اولویت برنامه ای این سازمان برای کاهش بار خسارات حوادث، آموزش، پیشگیری و نظارت است.
وی اعتبار امسال سازمان متبوع خود برای مدیریت بحران را حدود 190 هزار میلیارد ریال عنوان کرد.
نجار افزود: سالانه 5 درصد از بودجه کشور به این حوزه اختصاص می یابد که به صورت گلوبال است و 3 درصد بودجه کشور برای پیشگیری و 2 درصد برای مقابله با حوادث هزینه می شود.
وی با اشاره به اختصاص 120 هزار میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارات زلزله کرمانشاه در سال جاری، گفت: ساخت و ساز در مناطق زلزله زده به سرعت در حال انجام است و تاکنون ساخت 21 هزار واحد مسکونی روستایی به اتمام رسیده است.
نجار در خصوص شهرستان سرپل ذهاب نیز گفت: هم اینک این شهر به شهر آهنی تبدیل شده و امیدواریم تا پایان سال 98 احداث واحدهای این شهر تمام شود.
وی با بیان اینکه اگر اعتبارات جوابگو نباشد، بازهم تامین اعتبار خواهد شد، گفت: تاکنون ساخت 35 هزار واحد مسکونی شهری و 60 هزار واحد تعمیری در کرمانشاه به پایان رسیده است.
به گزارش ایرنا از 46 حادثه طبیعی دنیا، 35 مورد آن در ایران رخ می دهد که مهمترین آن زلزله، سیل، توفان، رانش زمین، فرونشست زمین و خشکسالی است.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.