به گزارش شنبه شب ایرنا به نقل از پایگاه خبری استانداری، محمدعلی شجاعی در نشست مشترک مسئولان اجرایی و نمایندگان استان در مجلس، افزود: مدیریت ارشد استان در تقسیم کاری مشخص، به همراه مدیران اجرایی در پیگیری از سطوح ملی، دوشادوش نمایندگان استان خواهند بود.
وی در این نشست که به منظور بررسی وضعیت اعتبارات پیش بینی شده استان در لایحه بودجه 98 به مدت 5 ساعت برگزار شد، تاکید کرد: هیچ مدیری حق ندارد حتی یک ریال از اعتبارات ملی و اسناد تسویه خزانه را بازگرداند.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی، طرح های مهم تاثیرگذار بر توسعه استان با خدمت رسانی به جمعیت بیشتر، طرح های با پیشرفت بیش از 90 درصد و تمرکز بر مزیت های نسبی منطقه را در اولویت بودجه سال آینده دانست.
شجاعی از مدیران اجرایی استان خواست تا طرح های اولویت دار و نیازمندی های هر بخش را اعلام کنند تا پس از جمع بندی، در یک تقسیم کار حوزه اجرایی با نمایندگان، تامین اعتبار آنها در فرصت بررسی لایحه بودجه 98 در مجلس، پیگیری شود.
رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان شمالی با انتقاد از کمی رشد اعتبارات هزینه ای این استان نسبت به دیگر استان ها در بودجه 98، از نمایندگان مجلس خواست پیش از تبدیل این لایحه به قانون، با رایزنی در کمیسیون ها و صحن علنی، تاثیرگذاری لازم را داشته باشند.
استاندار خراسان شمالی با تاکید جدی بر توزیع اعتبارات 98 طبق اولویت های سند توسعه استان، گفت: رویکرد ما تکمیل همه پروژه های دارای پیشرفت بالای 90 درصد در سال آینده است.
شجاعی خطاب به مدیران اجرایی گفت: برای مردم، مطالبه خود از وزارتخانه ها و دستگاه های ملی را بالاتر ببرید و بودجه بگیرید.
رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، شفافیت را یکی از ویژگی های خوب لایحه بودجه سال 98 کشور عنوان کرد.
علی قربانی گفت: لایحه بودجه با توجه به شرایط خاص کشور تنظیم شده و در آن اختیارات بیشتری به استان ها داده شده است.
حسن پارسی پور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: اعتبارات هزینه ای استان در لایحه بودجه 98 با رشدی 17 درصدی به 232 و 4 دهم میلیارد تومان و اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای استان با رشد 9 درصدی به 530 میلیارد تومان رسیده است.
5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.