امان الله فیروزه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، طلاق را از آسیب های اجتماعی استان برشمرد و افزود: باتوجه به محرومیت این سه شهرستان، این طرح برای نخستین بار و با هدف کاهش میزان طلاق در این مناطق اجرا می شود.
وی گفت: در مرحله اول اجرای این طرح اعتباری معادل 200 میلیون ریال برای این سه شهرستان منظور شده تا آموزش ها برای زوج های جوان قبل از عقد اجباری شود.
فیروزه اظهار داشت: بر اساس پژوهش های انجام گرفته گذراندن آموزش های بدو ازدواج می تواند تا 85 درصد از تعارض های خانوادگی جلوگیری کند.
وی ارائه آموزش های بهداشتی، افزایش آگاهی های زندگی برای برقراری روابط موثرتر، نحوه تعامل با خانواده های دوطرف و آموزش مهارت های زندگی بهتر را از مباحث این دوره ها اعلام کرد.
فیروزه، کاهش خشونت و مسائل اخلاقی را از دیگر موارد گنجانده شده در این طرح دانست که در مراحل بعدی اجرا می شود و در صورت تامین اعتبار، در دیگر شهرستان ها نیز به اجرا درمی آید.
وی افزود: این برنامه با عنوان 'طرح دانش و امید' 2 سال قبل توسط دادگستری استان در شهرستان های بجنورد و شیروان نیز اجرا شده بود که در کاهش میزان طلاق تاثیر خوبی داشت.
از مجموع 863 هزار نفر جمعیت خراسان شمالی، 287 هزار نفر جوان هستند.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.