به گزارش ایرنا، به نظر می رسد، توزیع گوشت منجمد مرغ هم در روزهای گذشته نتوانسته یخ قیمت ها را بشکند.
گوشت گرم مرغ روز دوشنبه در بازار بجنورد 136 هزار ریال به مصرف کننده عرضه شد اما امروز با اندکی کاهش به حدود 130 هزار ریال رسید.
گوشت منجمد مرغ هم به ازای هر کیلوگرم 89 هزار ریال در بازار عرضه و به دست متقاضیان می رسد البته در این باره مردم گلایه دارند که مرغ هایی که ماه ها پیش با قیمت 65 هزار ریال خریداری و ذخیره سازی شده، چرا اکنون با قیمت بیشتر و 89 هزار ریال به مردم فروخته می شود؟

* قیمت ها در تهران تعیین می شود
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام خراسان شمالی در این باره گفت: توزیع گوشت مرغ منجمد از هفته گذشته آغاز شده است و همچنان ادامه دارد و این محصول به ازای هر کیلوگرم 89 هزار ریال به مصرف کننده عرضه می شود.
علیرضا توسلی نیا اظهار داشت: از هفته گذشته تاکنون 50 تن گوشت منجمد مرغ در فروشگاه های زنجیره ای و فروشگاه های منتخب استان توزیع شده است.
وی درباره گلایه ها از اینکه مرغ برای ذخیره سازی به ازای هر کیلوگرم 65 هزار ریال خریداری شده و اکنون 89 هزار ریال عرضه می رسد گفت: مرغ های ذخیره شده به قیمت 86 هزار و 500 ریال به ازای هر کیلوگرم خریداری شده است و اکنون 89 هزار ریال عرضه می شود البته استان نقشی در تعیین قیمت این محصول که برای تنظیم بازار عرضه می شود ندارد.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام خراسان شمالی تصریح کرد: قیمت ها در سطح کشور تعیین و ابلاغ می شود.

* قیمت گوشت مرغ روند رو به افزایش دارد
رئیس اتحادیه لبنیات، مرغ فروشان و قصابان بجنورد هم گفت: از ابتدای مهرماه، قیمت گوشت مرغ روند رو به افزایش داشته و اکنون به بیش از 130 هزار ریال رسیده است.
حسین قاسم زاده اظهار داشت: گرانی و افزایش قیمت نهاده ها یکی از علت های اصلی افزایش قیمت گوشت مرغ است و سبب شده تا هزینه تولید در واحدهای مرغداری افزایش یابد.
وی با بیان اینکه افزایش میزان تقاضا و کاهش میزان تولید و عرضه هم در این میان تاثیرگذار بوده است افزود: در مقعطی از سال، با اعتصاب کامیون داران، گرانی نهاده ها و افزایش قیمت ها مرغداران رغبتی به جوجه ریزی نداشتند و میزان جوجه ریزی در آن ماه ها کم شد از این رو تولید در این مقطع زمانی با کاهش روبه رو است.
رئیس اتحادیه لبنیات، مرغ فروشان و قصابان بجنورد گفت: پیش بینی می شود تا 45 روز دیگر با به محصول رسیدن این دوره از جوجه ریزی در سالن ها و تزریق گوشت مرغ به بازار، قیمت ها تعدیل شود.

* قیمت نهاده ها بالا است
رئیس اتحادیه مرغداران خراسان شمالی هم با بیان اینکه قیمت دان مرغ مورد نیاز مرغداران و جوجه یک روزه بالا است گفت: هر قطعه جوجه 32 هزار و 500 ریال خریداری می شود این در حالی است که قیمت معقول و قابل قبول جوجه باید 17 هزار ریال باشد.
علی اصغر عباس پور اظهار داشت: سویا به ازای هر کیلوگرم 27 هزار ریال و ذرت 15 هزار و 500 ریال خریداری می شود که این رقم بالا سبب افزایش قیمت تولید در سالن های مرغداری شده است.
وی افزود: اکنون هر کیلوگرم مرغ زنده 80 هزار ریال از مرغدار خریداری می شود که البته قیمت قابل قبولی برای این تولیدکنندگان است، قیمت مرغ با احتساب هزینه های کشتار به 105 هزار ریال می رسد و با احتساب سایر هزینه ها اکنون 130 هزار ریال به دست مصرف کننده می رسد.
رئیس اتحادیه مرغداران خراسان شمالی گفت: البته وضعیت بازار، گرانی ها و افزایش میزان تقاضا سبب افزایش قیمت این محصول شده است.

* توزیع 522 تن گوشت منجمد مرغ
سخنگوی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی هم در این باره گفت: دیروز قیمت گوشت گرم مرغ به ازای هر کیلوگرم به 136 هزار ریال رسید اما امروز قیمت این محصول اندکی کاهش یافته است.
احمد پورکاظم اظهار داشت: اکنون گوشت به ازای هر کیلوگرم در عمده فروشی ها 119 هزار ریال است که با احتساب حداکثر هشت درصد سود، به دست مصرف کننده می رسد.
وی افزود: با هماهنگی تشکل ها، گوشت مرغ در بازار روز امام رضا(ع) بجنورد با قیمت عمده یعنی 119 هزار ریال عرضه می شود و از این پس قیمت این بازار، مبنای قیمت این محصول خواهد بود.
سخنگوی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی درباره توزیع گوشت منجمد مرغ در استان گفت: امسال 522 تن گوشت منجمد مرغ در استان توزیع شده است.
براساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، میزان مصرف گوشت مرغ در استان سالانه 18 هزار تن است که 15 هزار تن در داخل استان تولید می شود.
از 91 واحد مرغداری موجود در استان 77 واحد فعال و 14 واحد غیرفعال هستند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.