سرهنگ علیرضا حسین زاده جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اینک در محور راز در محدوده باغلق بارش شدید برف است که باعث لغزنده شدن جاده شده و احتمال یخ زدگی وجود دارد.
وی با تاکید بر فعالیت نیروهای راهداری در این محور، افزود: تردد در این‌محور فقط با استفاده از زنجیر چرخ امکانپذیر است.
سرهنگ حسین زاده اظهار داشت: در گردنه امین الله، جوزک و اسدلی نیز مه غلیظ را شاهد هیتیم که باعث کاهش دید افقی رانندگان شده است.
وی با اشاره به بارش باران در محور چمن بید و لغزنده شدن جاده، گفت: در سایر محورها نیز هوا ابری و سطح جاده ها به دلیل بارش باران از روز گذشته لغزنده است.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی در ادامه به وقوع چندین فقره تصادف در محورهای این استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در کیلومتر 32 محور آشخانه به بجنورد تصادف دو دستگاه وانت نیسان و وانت پیکان به علت تجاوز به چپ وانت پیکان یک کشته و یک مجروح داشت.
وی افزود: در کیلومتر 35 محور بجنورد به آشخانه نیز توجه نکردن به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی باعث برخورد یک دستگاه خودروی پراید به گاردریل جاده شد.
وی افزود: در این تصادف سه نفر در محل حادثه مجروح شدند که یکی از آنها به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان فوت کرد.
سرهنگ حسین زاده گفت: در کیلومتر 30 جاده راز به بجنورد نیز در نتیجه واژگونی یک دستگاه خودروی پژو مارس به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه یک‌نفر مجروح شد.
وی اظهار داشت: همچنین تخطی از سرعت مطمئنه در کیلومتر پنج محور بجنورد به شیروان باعث خروج سواری پراید از جاده شد که یک مجروح بر جای گذاشت.
وی افزود: در کیلومتر پنج محور بجنورد به اسفراین نیز واژگونی سواری پژو 206 یک مجروح داشت که علت این حادثه نیز تخطی از سرعت مطمئنه بوده است.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی به همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانه از قبیل زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی و جلوگیری از ترددهای غیرضروری را به رانندگان توصیه کرد.
استان خراسان شمالی، بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و 343 کیلومتر راه دارد که 1,54 درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده است.
اکنون 166 کیلومتر بزرگراه، 432 کیلومتر راه اصلی و 745 کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.
طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و 654 کیلومتر است که 3,6 درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در جایگاه 13 استان های کشور قرار گرفته است.
طول راه های شریانی استان خراسان شمالی 637 کیلومتر است که 1,8 از راه های شریانی کشور را شامل می شود.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.