علی متقیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مدیران مدارسی که نسبت به ثبت نام دانش آموزان بدون شرکت در طرح سنجش مبادرت داشته اند انتظار می رود به جد نسبت به پیگیری های لازم و انجام سنجش اقدام کنند.
وی شمار کلاس اولی های شرکت کرده در طرح سنجش امسال را 17 هزار نفر اعلام کرد و افزود: کلاس اولی هایی که در طرح سنجش شرکت نکرده باشند، در روند ثبت نام با مشکل روبه رو خواهند شد.
متقیان گفت: در سنجش امسال، 462 نفر مبتلا به مشکل بینایی، 339 نفر مبتلا به مشکل شنوایی و یکهزار و 403 نفر هم با مشکل یادگیری شناسایی شدند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی اظهار داشت: این نوآموزان در مرحله اول، برای حل مشکل به مرحله تخصصی ارجاع شدند و البته شمار زیادی از آنان در مدارس عادی پذیرش شدند.
وی با بیان اینکه 131 نفر از دانش آموزان سنجش شده در مدارس استثنایی پذیرش شدند، گفت: 9 نفر از دانش آموزان به دلیل مشکل شنوایی برای کاشت حلزون و یا استفاده از سمعک معرفی شدند و پنج نفر از دانش آموزان که نابینای مطلق و یا نیمه بینا بودند باید در مدارس استثنایی حاضر شوند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: هشت نفر دانش آموز کم بینا، 9 دانش آموز با مشکل شنوایی و 13 نفر با مشکل جسمی و حرکتی به مدارس عادی رفتند و در کلاس های تلفیقی حضور یافتند.
یکهزار و 272 دانش آموز در 65 مدرسه استثنایی خراسان شمالی تحصیل می کنند و 450 نفر دانش آموز استثنایی در مدارس تلفیقی این استان در کنار دانش آموزان عادی آموزش می بینند.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.