مهدی خاکشور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به خرید 100 قطعه کبوتر برای اجرای این طرح اظهار داشت: اعتبار هزینه شده برای ساخت این کبوترخانه افزون بر 150 میلیون ریال هزینه کرده است.
وی گفت: هم اکنون تمامی اطراف این کبوترخانه با فنس حصارکشی شده تا پرندگان به محیط عادت کنند ولی بعد از دو ماه فنس ها برداشته می شود تا پرندگان در محیطی آزاد پرواز کنند.
معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد گفت: این مکان می تواند فضای بسیار خوبی برای مردم و کودکان باشد تا در محیطی آرام بتوانند به پرندگان دانه داده و آرامش بگیرند.
وی افزود: به علت بی توجهی در مقطعی از زمان شاهد کاهش چشمگیر وجود پرندگان در بوستان ها شدیم درحالی که پرندگان باعث نشاط و شادابی فضا می شوند.
خاکشور اظهار داشت: توجه به عناصر زنده ازجمله طراحی خاص در فضاهای سبز و ایجاد امکان حضور پرندگان و استفاده از آبنما از مولفه های ایجاد جاذبه در پارکها است که در ایجاد آرامش محیطی تاثیر به سزایی دارد .
به گفته این مسئول وجود کبوتران از دیرباز مورد استقبال شهروندان بوده که حس و حال خوبی را به انسان می بخشد به طوری که وجود پرندگان در میادین و پارک های زیادی در سراسر دنیا جزو لاینفک این فضاها است و دانه دادن و تماشای پرواز پرندگان در کاهش استرس و ایجاد آرامش نقش موثری دارد.
شهرستان بجنورد دارای دو بوستان ملی باباامان و بش قارداش است و فضاهای بزرگی همچون بوستان شهربازی، دانشجو، بلوار، مادر و کودک دارد.
بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی 210 هزار نفر جمعیت دارد.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.