عباس سعیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون 163 مدرسه در مقطع ابتدایی،12 مدرسه متوسطه اول و سه مدرسه مقطع متوسطه دوم در استان به صورت چند پایه دایر می شود.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: شرایط محیطی و کمبود جمیعت دانش آموزان در روستاها سبب شده تا کلاس های چند پایه در مدارس استان تشکیل شود.
وی با بیان اینکه خراسان شمالی، هفتمین استان کشور به لحاظ داشتن کلاس های چند پایه است خاطرنشان کرد: 57 عنوان درسی به دانش آموزان تدریس می شود و برای هر پایه چهار ساعت بیشتر وقت گذاشته نمی شود.
وی با بیان اینکه کلاس های چند پایه 2 یا 6 پایه هستند گفت: در این استان چهار هزار و 800 کلاس در دوره ابتدایی وجود دارد که یک هزار و 221 کلاس درس یعنی 25 درصد از این کلاس ها چند پایه است.
سعیدی درباره نیازمندی های مدارس چند پایه در استان خاطرنشان کرد: تجهیز 260 کلاس درس چند پایه مناطق محروم به کتابخانه کلاسی با اولویت کلاس های چهار تا 6 پایه و توسعه فن آوری نوین در 150 کلاس درس چند پایه دارای پایه ششم از نیازهای این مدارس است.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: تجیهز 260 کلاس چند پایه به کیت آموزشی ویزه چند پایه و ساخت 83 معلم سرا در روستاهای بیتوته ای از دیگر درخواست هایی است که در شورای آموزش و پرورش مطرح شده و انتظار می رود به نتیجه برسد.
165 هزار دانش آموز در بیش از 2 هزار باب آموزشگاه خراسان شمالی تحصیل می کنند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.