سعید علیپور صحرا روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: این زائران که از استان های گلستان، مازندران، گیلان و سمنان هستند، برای حضور در آیین های باشکوه 28 صفر به مشهد مقدس عزیمت می کنند.
وی گفت: این زائران در چهار ایستگاه ایجاد شده از سوی خیران پذیرایی و در 20 مکان هم شامل مسجد، حسینیه، سالن ورزشی و منازل شخصی اسکان داده می شوند.
وی ارائه خدمات پزشکی، آرایشگری، پذیرایی و راه اندازی غرفه کودک به همراه جایزه، مسابقه دلنوشته ها، بیان احکام شرعی را از جمله برنامه های این ایستگاه ها دانست.
علیپور گفت: همچنین امکانات گرمایشی و سرویس بهداشتی نیز فراهم شده و براساس پیش بینی های انجام شده در وعده غذایی شام، پذیرایی برای 2 هزار نفر تهیه و در مکان های اسکان زائران تحویل داده می شود.
رئیس اوقاف و امور خیریه فاروج اظهار داشت: پارسال 14 هزار زائر در این شهرستان خدمات دریافت کردند و پیش بینی می شود امسال این تعداد به 15 هزار نفر برسد.
طرح قدمهای آسمانی تا امام مهربانی، با هدف استقبال از زائران پیاده حرم امام رضا(ع) اجرا می شود.
این طرح از سال 92 از طرف سازمان اوقاف و امور خیریه در استان‌هایی که به مشهد مقدس ختم می‌شوند، در حال اجراست و استان‌های سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، مازندران و گلستان مجری طرح «قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی» هستند.
شهرستان فاروج در 90 کیلومتری شرق بجنورد و 150 کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع است.
7187/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.