به گزارش ایرنا امین رضا مرآتی، روز چهارشنبه در نشست مدیریت بحران آب شیروان اظهار داشت: ضروری است منابع آب شهرستان در حوزه های شرب و کشاورزی بیشتر مدیریت شود.
وی با اشاره به اینکه در برخورد با متخلفان آب، مردم نیز باید همکاری کنند، گفت: قطعا سال آینده نیز بحران آب خواهیم داشت که باید از اکنون مدیریت منابع آب در دستور کار قرار گیرد و برنامه مدیریت آب در سه بخش شرب، صنعت و کشاورزی تدوین شود.
مرآتی با تاکید بر آغاز تدوین سند مدیریت بحران آب سال آینده و روشن کردن وظایف هر دستگاه در آن، افزود: باید اتصال شبکه آب رسانی خانلق به شبکه شهری شیروان مورد بررسی قرار گیرد.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهری شیروان نیز گفت: شیروان در رتبه بندی میزان فرسودگی شبکه آب شرب، رتبه نخست را در بین شهرهای استان دارد و می طلبد نگاهی ویژه به این موضوع شود.
امید عباسپور اظهار کرد: با توجه به کم آبی سالهای اخیر، در حال حاضر 23 درصد آب آشامیدنی شهر به دلیل فرسودگی شبکه انتقال، هدر می رود.
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شیروان نیز حل مشکل تامین آب آشامیدنی روستای 10 هزار نفری خانلق را از اولویت های این مدیریت دانست.
حسین جوان اظهار کرد: طبق پیش بینی انجام شده، در سال آینده 11 روستای شهرستان که زیر پوشش آبفای روستایی نیستند با تانکر آبرسانی خواهند شد.
در شهر شیروان 33 هزار نفر مشترک آب هستند.
7186/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.