روح الله لایق روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون 226 میلیون و 340 هزار ریال از خسارت وارد شده وصول شده است.
وی افزود: 33 پرونده تخلف شامل 12پرونده شکار و صید، سه پرونده آلودگی محیط زیست،10پرونده تعلیف و چرای غیرمجاز، 6پروند تصرفات عدوانی مناطق حفاظت شده به گستره چهار هزار و 330متر مکعب، 6 پرونده تخریب و تصرف غیرمجاز مناطق حفاظت شده ساریگل از ابتدای سال تشکیل و به مراجع قضای ارجاع شده است.
لایق افزود: در همین مدت 51 شکارچی غیرمجاز دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده اند و از آنها پنج اسلحه مجاز و 2 اسلحه غیر مجاز و 74 ادوات شکار کشف شده است.
شهرستان 120 هزار نفری اسفراین در جنوب شرقی بجنورد، با داشتن 2 منطقه حفاظت شده، یک منطقه شکارممنوع و 2 پارک ملی سالوک و ساریگل با گستره حدود 50 هزار هکتار از ذخیره گاه های غنی گیاهی و جانوری کشور محسوب می شود.
این منطقه از زیستگاه های پلنگ ایرانی است و از لحاظ پراکنش پلنگ، دارای جمعیت قابل توجهی از این گونه ارزشمند و در معرض خطر است.
پلنگ، گراز، میش و قوچ اوریال، آهو، گربه پالاس، پازن، سمور سنگی، بز و انواع سهره، سارگپه، بحری و خز، کفچه مار، افعی و مار آتشی از گونه های جانوری پارک های ملی سالوک و ساریگل هستند.
7189/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.