سیدمهدی رزاز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون شرکت ماهان در فرودگاه بجنورد در سه روز دوشنبه، پنجشنبه و جمعه پرواز دارد با وجود اینکه این سه روز برای سفر کاری، اداری و درمانی مناسب نیست اما شهروندان اقبال خوبی دارند.
وی گفت: اگر پرواز ها روزانه شوند دست کم روزی 100 نفر به تهران سفر خواهند کرد.
مدیر فرودگاه بجنورد اظهار داشت: هم اکنون ظرفیت پرواز در هر سه روز پر است.
رزاز با بیان اینکه بعد از حادثه یاسوج شرکت آسمان هواپیماهای خود را از این استان جمع کرد افزود: در سال های گذشته معاونت بازرگانی این شرکت در راستای اقتصادی کردن پرواز در شهرها را انجام می داد اما بعد از حادثه یاسوج برقراری را منوط به مجوز عملیاتی ایرلاین ها کرد که اگر پذیرفته شود پرواز انجام شود.
به گزارش ایرنا در سال های گذشته شرکت آسمان و ماهان در این استان پرواز داشتند که به نوعی تمامی روز های هفته پوشش داده می شد.
مدیر فرودگاه بجنورد با بیان اینکه هر شرکت شاخص ها و محدودیت هایی برای خود در نظر گرفته است گفت: بعضا این امر برای شرکت ها با توجه به هواپیماها متفاوت است، برخی از آنان عملیات را مجوز نمی دهند و یا برای آنان مقرون به صرفه نیست و یا بعضا خلبانان با موانع و مشکلات منطقه آشنا نیست.
وی افزود: برای برقراری پرواز های بیشتر در این فرودگاه به شرکت های هواپیمایی در کشور درخواست داده ایم اما عنوان کرده اند که این فرودگاه استاندارد های تعریف شده برای آنان را ندارد که در این شرایط کاری انجام نمی شود.
مدیر فرودگاه بجنورد گفت: هفت هزار و 148 مسافر در نیمه نخست امسال با پروازهای این فرودگاه جابه جا شدند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 63.8 درصد کاهش دارد.
رزاز اظهار داشت: در این مدت سه هزار و 791 مسافر پروازی وارد بجنورد شده و سه هزار و 357 مسافر نیز استان خراسان شمالی را به مقصد تهران ترک کردند.
وی افزود: شمار مسافران ورودی به بجنورد در نیمه نخست امسال نسبت به پارسال 63.7درصد و شمار مسافران خروجی پروازی نیز 66.9 درصد کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه این جابه جایی ها در قالب 112 پرواز انجام شده، اظهار داشت: شمار پرواز های ورودی و خروجی فرودگاه بجنورد نیز در این مدت 61.3 درصد کاهش داشته است.
وی گفت: نبود پرواز در هفته باعث می شود که مسافران نسبت به عملکرد شرکت بی اعتماد شوند.
وی با بیان اینکه بالای 50 درصد ظرفیت پذیرش در این فرودگاه وجود دارد افزود: مسئولان استان می توانند یک شرکت به نام استان ثبت کنند که ناوگان هوایی شده باشد و یک یا چند فروند را به استان اختصاص دهد و یا اینکه برای استان هواپیما خریداری و در مالکیت قرار گیرد.
فرودگاه خراسان شمالی 300 هکتار مساحت دارد که از مجموع این فضا 200 هکتار مربوط به منطقه پروازی است.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.