رمضانعلی حسن زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون یکهزار و 200 کیلومتر از شبکه آبرسانی این شرکت فرسوده است که اصلاح و نوسازی آن 840 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی با اشاره به اینکه امسال هفت کیلومتر شبکه آبرسانی در این شرکت اصلاح شده است افزود: اصلاح و جایگزینی هر کیلومتر شبکه آبرسانی، 700 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.
معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امسال سه کیلومتر خطوط انتقال اصلاح و بازسازی و برای آن 2 میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
حسن زاده در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه دبی آب در بیشتر چاه های دستی استان کاهش یافته است گفت: آب آشامیدنی روستاییان استان از 82 حلقه چاه دستی، 170 دهنه چشمه و 10 رشته قنات تامین می شود که بطور میانگین 80 درصد از منابع مزبور کاهش یافته و با کاهش دبی روبه رو بوده اند.
وی گفت: امسال 386 انشعاب غیرمجاز آب در روستاهای استان شناسایی و 166 مورد از این انشعاب ها تبدیل به مجاز شده است.
وی با بیان اینکه امسال 21 شیر شبکه در روستاها نصب شده است گفت: ساکنان پایین دست روستاها در مناطق شیبدار، از آب آشامیدنی با فشار آب خوب و مناسب برخوردارند اما بعضا در بالادست فشار آب کم است که این شیرها می تواند فشار آب را کنترل کند که اهالی بالا دست هم از آب مناسب برخوردار شوند.
حسن زاده گفت: یکی از مشکلات در روستاها استفاده از آب تولیدی این شرکت برای مصرف دام است.
وی تصریح کرد: روستای خانلق در شیروان با 10 هزار نفر جمعیت بزرگ ترین روستای استان است و تابستان امسال تامین آب آشامیدنی در این روستا بشدت با مشکل روبه رو شد.
وی با اشاره به اینکه کسری آب در این روستا 23 لیتر بر ثانیه بود گفت: با خشک شدن سد بارزو، تامین آب به میزان 15 لیتر بر ثانیه که از شرکت آب و فاضلاب شهری تامین می شد با مشکل رو به رو شد اما با اجاره چاه، بخشی از مشکلات حل شد.
معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی اظهار داشت: تابستان امسال 176 روستای استان با تنش و مشکل تامین آب رو به رو است که میزان کمبود آب در این روستاها 70 لیتر بر ثانیه است.
بر اساس این گزارش، ابتدای تابستان، پیش بینی می شد 272 روستای استان با تنش آبی روبه رو شوند و میزان کمبود آب در این تعداد روستا 100 لیتر بر ثانیه پیش بینی شده بود اما با اقدامات انجام شده این آمار به 176 روستا کاهش یافت.
بر اساس اعلام شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی، با اقدامات انجام شده برای آبرسانی به روستاها، میزان بهره مندی ساکنان این مناطق از آب سالم به 77.18 درصد رسیده است.
شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی 117 هزار مشترک دارد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.