عباس اهرابی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پارسال برای اشتغال نیازمندان 450 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده بود.
وی افزود: در پنج ماه سال جاری 299 طرح اشتغال برای مددجویان زیر پوشش این نهاد ایجاد شد که در این زمینه 63 میلیارد و 950 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
این مسئول گفت: از سال 90 تاکنون 16 هزار و 290 طرح اشتغال برای نیازمندان این استان ایجاد شده است که این افراد به خودکفایی رسیده اند.
وی اظهار داشت: نظارت های مستمر و دوره ای علاوه بر امکان سنجی و اجرای طرح نظارتی، راهنمایی مجری و هدایت طرح‌های اشتغال را به دنبال دارد.
اهرابی با اشاره به اینکه بازرسی از طرح‌های اشتغال توسط متخصصان رشته‌های شغلی مختلف انجام می‌شود گفت: اینگونه بازرسی موجب اجرای موفق طرح‌ها و همچنین ارائه مشاوره‌های اصولی به مددجویان باعث پایداری طرح‌های اشتغال می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه مدل کارآفرینی و ایجاد اشتغال در این نهاد حمایتی استاندارد خاصی پیدا کرده است افزود: ایجاد شغل در این نهاد تنها با ارائه و پرداخت تسهیلات خلاصه نمی‌شود بلکه فرایند خاصی را دنبال می‌کند.
وی با بیان اینکه کمیته امداد در روستاها و شهرهای استان در حوزه اشتغال‌زایی توفیقات خوبی داشته است افزود: یکی از فاکتورهای مهم در توانمندسازی خانواده های تحت حمایت موفق عمل کردن طرح های اشتغال و پایداری آنها است.
هم اکنون کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی 32 هزار و 473 خانوار زیر پوشش دارد.
استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد و از نظر شاخص درآمد در آخرین رده کشور قرار دارد.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.