قاسم تقی زاده خامسی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح بوستان دانش به خبرنگاران افزود: طرح کمربند جنوبی روال قانونی خود را طی می کند، دادستان وقتی حرفی می زند بر پایه قانون است و انتظارمان نیز این است که مظهر قانون باشد.
وی بیان کرد: هنوز نظر قطعی در خصوص این طرح ارائه نشده و ما مدارک لازم را برای دستگاه قضا ارسال کرده ایم.
شهردار مشهد با بیان اینکه امکان تغییر کاربری این اتوبان وجود ندارد و اطراف آن نیز فضای سبز است، افزود: امیدواریم بتوانیم این طرح را ادامه دهیم، اگر تمهیداتی لازم است این تمهیدات را پیش بینی خواهیم کرد تا این طرح ادامه یابد.
تقی زاده ادامه داد: نگرانی های موجود در خصوص اطراف طرح را حس می کنیم اما این طرح طی هشت سال گذشته اجرا و برای آن هزینه شده است و این مخالفت ها باید از ابتدا مطرح می شد.
شهردار مشهد تاکید کرد: در مجموع تابع قانون هستیم و باید با همگرایی نگرانی های موجود برطرف شود.
وی در خصوص کوهستان پارک شادی نیز گفت: این مجموعه متعلق به بانک دی است و شهرداری درخواست خرید این مجموعه را طی نامه ای به هیات مدیره آن داده و موافقت ضمنی را نیز گرفته که اکنون مراحل قانونی را طی می کند.
تقی زاده خامسی اظهار امیدواری کرد که مدیران این مجموعه حس نوستالوژی مردم مشهد را احساس کرده و هر چه زودتر پاسخ قطعی به این درخواست خرید بدهند.
طرح جاده کمربندی جنوبی مشهد به طول 27 کیلومتر از انتهای بلوار شهید برونسی در غرب مشهد تا اتوبان باغچه در شرق این شهر یکی از بزرگترین طرحهای شهرداری مشهد است. این طرح شامل ساخت 2 باند اصلی رفت و برگشت به عرض 13.8 متر، 23 تقاطع همسطح و غیرهمسطح، هشت دستگاه دوربرگردان غیرهمسطح و پنج دستگاه پل راه روستایی است.
همچنین برای اجرای جاده کمربندی جنوبی مشهد باید 2 میلیون و 800 هزارمتر مکعب خاکبرداری و یک میلیون و 500 هزار مترمکعب خاکریزی در حوزه ارتفاعات جنوبی این شهر انجام شود.
قرارداد طرح جاده کمربندی جنوبی مشهد به ‏صورت 100 درصد غیرنقدی است به این معنا که در ازای اجرای آن، به پیمانکار مربوطه زمین و واحد تجاری واگذار می ‌شود.
تاکنون هزار و 800 میلیارد ریال برای این طرح متوقف شده، هزینه شده است.
دادستان مشهد 27 اسفندماه پارسال اعلام کرده بود که به علت نداشتن پیوست زیست محیطی، هرگونه فعالیت برای ادامه اجرای طرح ساخت کمربند جنوبی مشهد تخلف است و با متخلفان برخورد قانونی می شود.
7505/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.