سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی در حاشیه مراسم استقبال از این زائران در جمع خبرنگاران گفت: امسال زائران ایرانی و خراسانی حج خوبی داشتند و خدمات مناسب به آنها داده شد.
سیدجواد حسینی افزود: کار بازگشت 13 هزار حاجی از استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی از طریق فرودگاه مشهد از امروز پنجم شهریور آغاز شده است.
وی ادامه داد: در این چارچوب روزانه تا سه پرواز از عربستان وارد فرودگاه مشهد می شود و زائران خراسانی با 40 پرواز باز می گردند.
مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی نیز گفت: کار بازگشت حجاج به فرودگاه مشهد تا روز 21 شهریور ادامه دارد.
محمدباقر قاسم زاده افزود: امروز در نخستین پرواز 400 نفر وارد مشهد شدند. تعداد پروازهای ورودی از مبداء مدینه 22 پرواز و پروازها از مبداء جده نیز 18 پرواز خواهند بود.
وی همچنین از آغاز طرح توسعه اداره ایمنی و هدایت زمینی فرودگاه مشهد خبر و ادامه داد: این پروژه ها در راستای افزایش ضریب ایمنی فرودگاه در آینده نزدیک بهره برداری می شوند.
مدیرکل فرودگاهای خراسان گفت: عملیات تعریض جاده دسترسی به باند جهت تسریع و تسهیل مانور خودروهای آتش نشانی، احداث منبع و پمپ ذخیره آب ثانوی با گنجایش 400 هزار لیتر برای شارژ خودروهای آتش نشانی در زمان نیاز و فراهم سازی بسترهای سمیلاتور دود، اتک و دمو با مجموع ابعاد 250 مترمربع از جمله این پروژه ها است.
فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد بعد از فرودگاه مهرآباد تهران پررفت و آمدترین فرودگاه کشور است که در ایام عادی روزانه 180 پرواز و در اوج مسافرتها تا 250 پرواز از آن انجام می شود. بطور میانگین سالانه افزون بر 10 میلیون مسافر از طریق فرودگاه مشهد جا به جا می شوند.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.