مجید پوررضایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق تعریف 'دستگاه اجرایی' در قانون مدیریت جامع خدمات کشوری، تعداد این دستگاهها در خراسان رضوی به حدود 150 واحد شامل بانک ها و شهرداری ها افزایش می یابد که بر این اساس آمار کارمندان مجرد استان نیز بیش از تعداد یاد شده می باشد.
وی با بیان اینکه پدیده تجرد گرایی یکی از آسیب های جدی جامعه جوان کشور است اظهار داشت: باید با ارایه طرح های کارآمد و کارشناسی شده شمار مجردین دستگاههای اجرایی را کاهش داد و بستر ازدواج آنان را فراهم نمود.
وی گفت: بر خلاف باور عامه که ریشه عدم تمایل جوانان به ازدواج را وجود مشکلات مالی و اقتصادی می دانند، تحقیقات نشان داده است که این مقوله یک پدیده فرهنگی و اجتماعی است و باید در حوزه نظام ارزش ها و نگرش ها به آن پرداخته شود.
پوررضایی با بیان اینکه کارکنان دولت پیشانی نظام هستند و زیبنده نیست که شاهد رواج پدیده تجردگرایی در این بخش باشیم افزود: در این راستا پیش نویس طرح ترغیب و تسهیل ازدواج کارکنان مجرد دستگاه های اجرایی از سوی این اداره کل تهیه و در جلسات متعدد مورد بازنگری و کارشناسی قرار گرفته است که به زودی اجرایی خواهد شد.
وی اظهار داشت: در این طرح چهار راهبرد بسترسازی، توانمندسازی مالی، تسهیل در بهره برداری از امکانات دستگاهها و تقویت و تعالی نهاد خانواده مورد نظر است که خدمات آن در سه دوره قبل، حین و بعد از ازدواج در اختیار زوج های کارمند قرار خواهد گرفت.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.