حسین شرافتی راد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این گونه ها را شامل پسته، زعفران،گل محمدی، انگور، زیتون، رازیانه، چای ترش و کدوی تخم کاغذی عنوان کرد.
وی افزود: خشکسالی های متوالی، دشت ها و سفره های زیرزمینی این شهرستان را با افت آب روبه رو کرده که این وضعیت تغییر الگوی کشت، استفاده از روش های نوین آبیاری و کشاورزی را ضروری کرده است.
وی شمار بهره برداران حوزه کشاورزی در این شهرستان را هفت هزار نفر برشمرد و اظهار داشت: این شهرستان 320 حلقه چاه آب کشاورزی دارد که سالانه 298 میلیون و 598 هزار متر مکعب آب از آن استخراج می شود.
شرافتی راد، میزان افت سالانه آبهای زیرزمینی این شهرستان در 2 دشت تایباد و کرات را 2 متر عنوان کرد و افزود: فعالیت چاههای غیرمجاز کشاورزی در بخش میان ولایت از مهمترین مشکلات کنونی بخش کشاورزی تایباد است.
فرماندار تایباد با اشاره به همسایگی این شهرستان با کشور افغانستان افزود: تایباد با تولید 25 نوع محصول زراعی و 20 نوع محصول باغی، از قطب های کشاورزی خراسان رضوی است و در صورت حمایت دولت می تواند به صدور محصولات کشاورزی به کشور همسایه بپردازد.
وی به رونق کشت گلخانه ای در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال زراعی جاری افزون بر 23 میلیون نشای خربزه و هندوانه در این شهرستان تولید شد.
دشت های تایباد و کرات از مهمترین مناطق کشاورزی شهرستان تایباد هستند و بیش از 80 درصد ساکنان این شهرستان به کشاورزی و دامپروری اشتغال دارند.
تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
5132/7494
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.