رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: نهمین دوره آزمون ورودی مقطع دکترای تخصصی این دانشگاه با نظارت سازمان سنجش آموزش کشور طی سه نوبت انجام می شود.
حجت الاسلام حسن وحدتی شبیری افزود: این آزمون در دو نوبت صبح و عصر امروز و نوبت صبح فردا با حضور 350 متقاضی شش رشته شامل علوم قرآنی و حدیث، فلسفه و کلام اسلامی، حقوق جزا و جرمشناسی، حقوق بین الملل، حقوق خصوصی و فقه جزایی در حال برگزاری است.
وی ادامه داد: داوطلبان شرکت در آزمون تخصصی دکترا افرادی هستند که سطح سه حوزه علمیه را گذرانیده اند یا دارای مدرک کارشناسی ارشد مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند. سئوالات این آزمون به صورت تشریحی در قالب دروس حوزوی و دروس تخصصی مرتبط با هر رشته است و شرکت کنندگان فقط در یک حوزه انتخابی که دانشگاه علوم اسلامی رضوی است به رقابت می پردازند.
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: گنجایش پذیرش برای هر رشته مقطع دکترای این دانشگاه پنج نفر است و داوطلبان پس از کسب نمره لازم، در مصاحبه علمی آذر و دی ماه آتی شرکت و در صورت قبولی در میانسال بهمن ماه تحصیل خود را آغاز می کنند.
وی افزود: دانشگاه علوم اسلامی رضوی تنها پذیرای دانشجویان مرد است و تنها مرکز آموزشی در کشور به شمار می رود که مجوز برگزاری آزمون تخصصی برای مقطع دکترا را از سازمان سنجش آموزش دارد.
دانشگاه علوم اسلامی رضوی در مجموع 30 رشته فعال در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و در مجموع هزار و 100 دانشجو در این مقاطع دارد.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.