حمید موسوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه زمان بندی خاموشی و همکاری صنایع بزرگ در این خصوص از پنج تیر گذشته و تغییر ساعات ادارات از تقریبا نیمه تیر ماه در سه استان آغاز شد.
وی ادامه داد: دلیل خاموشیها مدیریت بار نیرو، حفظ پایداری شبکه برق و جلوگیری از فروپاشی آن در کل کشور بود. این در حالی است که منطقه خراسان هیچ نوع کمبودی در خصوص تامین برق نداشت و فقط به منظور کمک به مناطق گرمتر کشور و مدیریت بار در شبکه برق سراسری این برنامه را به اجرا درآورد.
مدیر مرکز دیسپاچینگ برق منطقه شمال شرق کشور گفت: میزان تولید برق در استانهای سه گانه خراسان 4200 مگاوات در روز است که از این میزان 3700 مگاوات در روز مصرف می شود و500 مگاوات مازاد دارد که این میزان به شبکه سراسری منتقل شد.
وی افزود: در این مدت تغییر ساعات اداری در سه استان منجر به صرفه جویی 50 مگاوات برق در روز و همکاری صنایع بزرگ خراسان منجر به صرفه جویی 150 تا 200 مگاوات در روز شد
موسوی اظهار داشت: برنامه خاموشی برای سه میلیون و 500 مشترک برق استانهای خراسان شمالی، رضوی و جنوبی از شنبه هفته جاری متوقف شده اما این برنامه در استانهای دیگر ادامه دارد.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.